Echt bijna naar Tennessee!! - Reisverslag uit Manlius, Verenigde Staten van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu Echt bijna naar Tennessee!! - Reisverslag uit Manlius, Verenigde Staten van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu

Echt bijna naar Tennessee!!

Door: Tamar

Blijf op de hoogte en volg Tamar

20 Mei 2008 | Verenigde Staten, Manlius

Weer even een snel berichtje, want eigenlijk moet ik gaan slapen. Maar ik ga morgenmiddag naar Tennessee(!!) en ik wilde nog eventjes wat dingetjes melden.
Afgelopen weekend was dus de Chargers Invitational in Syracuse. Het 's ochtends een poosje lekker weer, maar rond een uur of tien (we waren er rond acht uur) werd het een beetje bah en later ging het regenen en waaien. Ik heb niet geroeid en het was een lange dag! Ik heb oars gedragen, boegen vastgehouden om tegen niets en niemand aan te lopen, schoenen verzameld, verplaatst en uitgedeeld. Een spannende dag dus (not). En ik had die medaille ook wel willen hebben, aangezien mijn boot goud won! Leuk natuurlijk, maar ik had er graag in gezeten. Maar nu boeit dat niet zo meer, morgen naar Nationals, jeej!!
Zaterdag zijn Agnes en ik naar de movies geweest, we wilden al weken naar 'Made of Honour' en nu hadden we eindelijk tijd. Was een erg leuke film, is ie in Nederland al uit?
En het laatste niews van dit moment: Ik heb mijn rijbewijs!! Maandagochtend om kwart over acht had ik mijn roadtest, werd uiteindelijk bijna vijf voor negen omdat de examinator person way too late was, maar goed. Ik ben vergeten te kijken hoe lang ik gereden heb, maar het was niet erg lang. De examinator was erg niet aardig, ze vroeg om mijn papers, zei wat links en rechts enzo en dat was het dan, er kon niets aardigs of sociaals uitkomen. Maar even een omschrijving van mijn roadtest: Links, stoplicht links, stoplicht rechts, stop sign rechts, stop sign rechtdoor. Inparkeren achter een auto (wil niet opscheppen ofzo, maar dat gaat best goed!). Weer verder, links, stop sign, 3 point turn, stop sign rechts, stoplicht links, stoplicht rechtdoor, bocht en stoppen achter de laatste auto die in line staat voor de road test. Misschien dat ik een links of rechts of stop sign vergeten ben hier, maar erg veel meer was het niet. Tussen al het stoppen was er niet eens echt tijd om de speedlimit te overschrijden. Alleen in de laatste bocht werd ik wat overenthousiast denk ik, die was ietsje scherper dan ik dacht en ik ging een ietsje over de lijn. Daar kreeg ik wat punten aftrek voor, maar zolang dat er niet teveel zijn doet dat er niet toe.
En vandaag heb ik mezelf naar practice gereden! Sharon ging even slapen en zei dat ik de auto wel mocht nemen, sleutel lag op de counter. Nou stelt naar school rijden niet echt veel voor, tis ongeveer twee minuten. Maar het was wel echt tof!!
Vanavond ben ik begonnen met inpakken, morgen na school laatste dingen en dan om 4 uur naar de bus! Ik heb er echt zin in!! Ik was vanmiddag heel koortsachtig aan het wassen omdat mijn varsity sweatshirt en mijn sweatpants schoon moesten. Lekker intelligent, tis daar zeker 25 graden, dus die zal ik natuurlijk heel hard nodig hebben... Bij het inpakken heb ik wat beter nagedacht hoor!
We gaan trouwens naar Oak Ridge, in Tennessee, ik geloof niet dat ik dat al ergens geschreven had. Voor het geval iemand het weer op wil zoeken of wil proberen de uitslag te vinden ofzo.
Misschien dat ik tijd heb voor een snelle update vanuit het hotel vrijdag, maar dat weet ik niet. Anders horen jullie zondag of maandag wel hoe het geweest en gegaan is!

  • 21 Mei 2008 - 17:45

    Anneke:

    Hoi Tamar
    Nou, gefeliciteerd hoor, met het behalen of moet ik zeggen verkrijgen van je rijbewijs!!
    En nu op naar Tennessee. Wij waren inderdaad al aan het zoeken geweest in de atlas om een idee te krijgen van de afstand.
    We wachten in spanning op de uitslag.
    Veel succes en groetjes van Ed, Anneke en Stefan

  • 21 Mei 2008 - 17:56

    Annet:

    Hai Tamar,

    We wensen je een super goeie trip naar Tennessee !! Echt tof van je rijbewijs en je ziet, dan kun je helemaal zelfstandig in 2 minuten naar school rijden.....lekker hé ?

    We duimen voor je (en je team) !!

    Groetjes vanuit Boskoop, the Netherlands,
    Ronald, Annet, Caitlin en Brian

  • 21 Mei 2008 - 18:41

    Anne:

    Heeee!
    Heeeeeel heeeeel heeeeel veel succes!
    Enne..ik lees wel weer hoe het gegaan is!
    Liefs, x

  • 22 Mei 2008 - 07:45

    Annet:

    Goedemorgen (hier tenminste wel),

    Even een kort berichtje : Made of Honour is hier net in premiere gegaan....we lopen dus maar ietsjes achter !!

    Groetjes,
    Annet

  • 22 Mei 2008 - 14:50

    Lianne:

    Heey!!

    Gefeliciteerd met je americaanse rijbewijs!!!!!!!!
    Wel jammer idd dat je niet in de boot zat maar je mag nu wel naar de Nationals!!
    Heel veel s6!!!
    Ik ga zo ff op maps.goole kijken waar je uithangt:P

    liefs Lianne

  • 22 Mei 2008 - 15:01

    Lianne:

    p.s. roei je op die lange slingerachtige rivier??
    het is wel een heel eind weg van waar je daar woont..

  • 22 Mei 2008 - 21:31

    Papa:

    Hoi Tamar,
    Gefeliciteerd met je rijbewijs, hier lukt het minder dan 50% in 1 keer. Heel veel succes in Tennessee ik hoop dat het mooi weer blijft voor jullie. Zo door kruis je amerika ook nog.
    Wacht op je uitslag.
    xxx papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Manlius

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2008

Only 3 days USA left!

17 Juni 2008

No more High School!

09 Juni 2008

Senior Ball

01 Juni 2008

After crew & golf: a 'dangerous' sport

28 Mei 2008

NATIONALS - the full story
Tamar

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 44710

Voorgaande reizen:

03 Januari 2011 - 26 Juli 2011

CUHK

28 Augustus 2007 - 27 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: