Only 3 days USA left! - Reisverslag uit Manlius, Verenigde Staten van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu Only 3 days USA left! - Reisverslag uit Manlius, Verenigde Staten van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu

Only 3 days USA left!

Door: Tamar

Blijf op de hoogte en volg Tamar

23 Juni 2008 | Verenigde Staten, Manlius

Mijn laatste berichtje vanuit de USA! Echt mijn laatste daagjes hier nu. Maar ik zal eerst even vertellen over de rest van vorige week.
Woensdag gingen Sharon, Agnes mijn moeder en ik naar de Adirondacks, een natuurgebied in NY. Is basicly meren en bomen, maar best mooi. Zeker met mooi weer...denk ik. Het was de afgelopen week echt prut weer, mn moeder had ongeveer geen slechtere week kunnen treffen qua weer. Maar goed, het was niet anders en gelukkig had de boat tour ook een binnen. Was alleen nogal saai: twee uur lang water, van meer naar meer en bomen. Best mooi hoor, maar na een uur had ik het wel gezien. En dan het geluid van die motor... gelukkig kon ik wakker blijven. We waren in het dorpje Old Forge, voordat we naar de boat gingen liepen we even rond in het 'centrum'. Er was een leuk snoepwinkeltje, met heel lekkere fudge. De owner was een beetje creepy en hij bleef maar praten waardoor we bijna de boot misten. Misschien dat ze op ons gewacht hadden, want er waren maar vijf andere mensen op de boot.
Donderdag gingen we weer naar Carousel Mall, daarna koekjes kopen voor onze goodbye party en vervolgens omkleden enzo.
De goodbye party was in een zaaltje in een restaurant en het was erg gezellig. Ik heb veel foto's, maar ik ga ze denk ik niet op mijn site zetten. Want ik had een erg leuke jurk (al zeg ik het zelf) en als ik de foto's al op mijn site zet is ie niet meer nieuw in Nederland. Ik weet niet of de logica te volgen is, maar ik vind het een soort van slim van mezelf :P. Agnes en ik kregen best veel cadeautjes, wat we echt niet verwacht hadden. Gelukkig niet al te grote dingen, behalve een mok en een shirt (had ik nog niet zo veel...).
Nu het grootste event van de week: graduation! Maar eerst...graduation rehearsal. Ja, echt. Toch hardstikke moeilijk om in een rijtje te lopen, te gaan zitten, degene voor je te volgen en lopen als je je naam hoort. Maar goed, het begon al toen we bij de school kwamen, want we moesten met schoolbussen naar het OnCenter waar graduation zou zijn, zelfde gebouw als ball. We moesten op alfabetische volgorde de bus in. Uitstappen moest als volgt: linksvoor, gangpad, window etc. naar achteren en dan rechtsvoor naar achteren. Dan achter elkaar aan het gebouw inlopen, in een rij gaan staan in een grote lege hal (nog steeds op alfabetische volgorde). Dan twee lange rijen naast elkaar vormen, zaal ernaast binnenlopen en gaan zitten (op alfabetische volgorde!). Beetje bladibla en toen werden alle!! namen gelezen om te zorgen dat er geen namen verkeerd gezegd zouden worden. Dat is best te doen als het een klas van 25 is, wordt al minder als het er 100 zijn. Ik geloof FM class of 2008 bestaat uit 390 graduates, niet echt grappig meer dus! Mijn naam werd goed gezegd hoor, op zijn Amerikaans natuurlijk, maar dat ben ik inmiddels gewend. Het is hier TaMAR in plaats van TAmar. De klemTOON is dus anders, maar ik had geen zin om het iedereen op z'n Nederlands te leren, vooral omdat ze het dan meer als Temmer laten klinken en ik heb niet zo veel met leeuwen ofzo. Maar goed, dat was rehearsal.
Tussendoor hebben we stroopwafels gebakken met het stroopwafelijzer dat ik Sharon voor kerst had gegeven. Het was even wat gedoe zonder weegschaal, maar uiteindelijk zijn ze erg lekker geworden!
Ik had maandag al mijn prachtige groene gown opgehaald. Zeer hoge kwaliteit: je kan hem alleen koel strijken met iets ertussen, niet wassen of naar de stomerij. Hij staat erg charmant natuurlijk, maar het had toch wel wat. De caps kregen we pas voor de ceremony, waarschijnlijk te vaak vergeten door students. Ik kan het natuurlijk helemaal gaan beschrijven, maar 'zie foto' is korter. Het volkslied werd gezongen aan het begin, de eerste keer dat ik het hier hoorde! Toen wat toespraken en vervolgens de namen. So I got 'to walk'. Het was wel leuk. Maar het leukste was nadat iedereen een diplomacover gekregen had. Niemand kreeg een diploma, alleen de cover omdat er na graduation nog exams waren, beetje suf, ik zou flink balen als ik nog een toets had na graduation! Maar goed, toen iedereen een diplomacover had en wat handen geschud had op het podium verklaarde de directeur ons 'graduates of FM High School' en wisselde iedereen de tassel (kwastje aan cap) van rechts naar links (net als in de film!) en toen en toen.... gingen de caps de lucht in!! Het was echt een tof gezicht. En dat was het dan. Het duurde helemaal niet zo heel lang, een uur en driekwartier. Erna gingen we uit eten, was erg lekker en gezellig.
De volgende dag vertrok mijn moeder alweer, we brachten haar rond twaalf uur naar het vliegveld. Ik heb Agnes een beetje geholpen met inpakken, hoewel ze meer inpropte dan inpakte. Het kon naar mijn idee netter, maar op de koffer gaan zitten kan natuurlijk ook.
Agnes zou zondagmiddag vertrekken naar NYC om daar haar ouders te ontmoeten voor een vakantie in de US en Canada. Ik zeg zou vertrekken, want vroeg in de middag kreeg ze een mailtje dat haar vlucht wegens slechte weersomstandigheden gecanceld was! Erg vreemd, want zowel hier als in NYC was op dat moment niets aan de hand en er bleek later in heel NYC geen slecht weer geweest te zijn. Maar goed, geen vlucht voor Agnes dus en ze moest de volgende vlucht nemen, die maandagochtend was. Best vreemd, en dus vertrokken we om zes uus 's ochtends naar het vliegveld. De volgepropte koffers bleken behoorlijk wat te zwaar te zijn en ze moest betalen voor overgewicht, ik hoop echt dat al mijn spullen gaan passen... Agnes gedag zeggen was niet heel dramatisch, want ik ga eind juli naar Hamburg voor haar verjaardag, Anna komt dan ook, dus dat wordt gezellig! Vandaag ben ik naar de P&C gelopen om boodschappen te doen omdat ik nasi ging koken. Het is alleen maar de buurt uit en de heuvel af, maar dat is wel zo'n driekwartier lopen, waarvan ruim een half uur heuvel is. En op de terugweg had ik vlees, rijst, groenten, augurken en uien bij me; was nog een soort van hele sjouw. Gelukkig had ik even een omweg genomen via de Dunkin Donuts, zodat ik een iced mocha swirl latte had voor onderweg. Nasi (met sate) is goed gelukt trouwens.
Nieuwe foto's van DeRuyter, de limo en een paar NYC staan online. In een ander album ook graduation, Adirondacks, stroopwafels bakken en ik in een auto. Klinkt niet heel boeiend dat laatste, ware het niet dat ik op de bestuurdersplek zat natuurlijk; ik vind autorijden nog steeds helemaal tof :). Vanochtend teruggereden van het vliegveld, in de hummer. Maar goed, voor foto's zie tamarintheus.mijnalbums.nl
Nu vooral nog koffers inpakken en mn kamer opruimen en dan is het zo donderdag denk ik! Ik vertrek donderdag om tien over een 's middags uit Syracuse. Dan vlieg ik naar Chicago, waar ik zo'n 4(!) uur later vertrek naar Londen. In Londen moet ik vervolgens nog een dikke vier uur rondhangen, om dan eindelijk vrijdag om 13.50 te landen in Amsterdam!! Ik kom dan uit Londen (Heathrow), vluchtnummer BA 0434. Zie je daar!?

  • 24 Juni 2008 - 05:51

    Johan:

    Gefeliciteerd met je graduation! Mooie afsluiting van een volgens mij bijzonder jaar waarin je heel veel leuke dingen hebt meegemaakt. En nu weer terug naar Nederland.
    Hele goede reis alvast en tot zaterdag!

  • 24 Juni 2008 - 07:19

    Annet:

    Hé Tamar,

    Je laatste verslag dus...nou het was erg leuk om deze en al de vorige te lezen !!

    Gefeliciteerd met je graduation natuurlijk en we wensen je fijne laatste (inpak)dagen in de States.

    Goeie vlucht en rondhang uren !! Tot kijk en groetjes vanuit Boskoop,

    Ronald, Annet, Caitlin en Brian

  • 24 Juni 2008 - 08:39

    Lein:

    Hee! :-)

    Laatste berichtje.. kun je in Nederland ook geen blog bij gaan houden? Ik begin het inmiddels te zien als een half uurtje van mijn week hoor! :P
    Ik kan de foto's van het stroopwafels maken niet vinden.. klopt dat?

    Toitoi laatste dagen, goede reis en zie je zaterdag! :D

    Kus

  • 24 Juni 2008 - 12:46

    Anneke:

    Ook van ons gefeliciteerd met je graduation! We hebben het afgelopen jaar genoten van al je belevenissen en verhalen uit het verre Amerika. Op deze manier waren we er allemaal een klein beetje bij. Leuk om van al je verhalen een boek te maken! Ik ga zo nog even je foto's kijken maar wens je alvast een goede reis naar huis en sterkte bij het afscheid nemen. Groetjes en tot (snel) ziens!
    Eddie, Anneke en (jarige)Stefan

  • 24 Juni 2008 - 21:56

    Papa:

    Tamar, gefeliciteerd met je graduation !! Je komt met heelveel ervaringen weer terug naar Nederland, ook dat vindt ik wel erg fijn. Een goede terug reis en tot vrijdag of zaterdag.
    xxx papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Manlius

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2008

Only 3 days USA left!

17 Juni 2008

No more High School!

09 Juni 2008

Senior Ball

01 Juni 2008

After crew & golf: a 'dangerous' sport

28 Mei 2008

NATIONALS - the full story
Tamar

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 44724

Voorgaande reizen:

03 Januari 2011 - 26 Juli 2011

CUHK

28 Augustus 2007 - 27 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: