No more High School! - Reisverslag uit Manlius, Verenigde Staten van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu No more High School! - Reisverslag uit Manlius, Verenigde Staten van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu

No more High School!

Door: Tamar

Blijf op de hoogte en volg Tamar

17 Juni 2008 | Verenigde Staten, Manlius

Ik denk dat dit alweer mijn op een na laatste berichtje vanuit Amerika wordt!
De laatste dagen op school waren niet erg boeiend eigenlijk. In de meeste classes hadden we niet meer echt iets te doen, of hadden we een test. Dus veel film gekeken de laatste dagen. De laatste dag heb ik helemaal weinig gedaan: eerste uur wat kookspullen in dozen gepakt omdat ook die classroom verbouwd gaat worden. Het tweede uur 'the office' gekeken, of eigenlijk over voetbal gepraat met een van de weinige Amerikanen die wel geinteresseerd is in voetbal. Toen Mystic River gekeken. Daarna een beetje niets gedaan in de library during my free period. Period 5 'Good Burger' gekeken, een of andere Nickelodeon film die ik kende van de zondagochtend tv bij mijn oma. Lang lang lang geleden... film van hoog intellectueel niveau dus. De volgende two periods had ik mijn Spanish final, die deed ik eerder zodat ik hem maandag als mijn moeder er zou zijn niet zou hoeven maken. Het laatste uur in creative writing hadden we wat koekjes/chips/soda en dat was het eind van mijn High School year!
Donderdagmiddag hadden we eindelijk onze limoride gepland. Er was nog heel wat gedoe om Anna (exchange studen uit Italie) mee te krijgen omdat haar hostmom (beetje raar mens) ineens had bedacht dat ze een goodbye party voor haar wilde geven. Uiteindelijk ging ze toch mee met ons maar moest ze rond acht uur naar haar eigen feestje waar ze niet echt naartoe wilde. Verder gingen Alejandra (Mexico), Kevin (Taiwan), Stephanie (crew team) en Safia (vriendin Agnes) mee in de limo. We hebben vooral rondgereden, beetje gepoogd de speakers op te blazen. En we zijn naar Dinosaur BBQ geweest voor dinner. We waren van plan nog naar Funk 'n Waffles te gaan, maar daar hadden we geen tijd meer voor. Het was erg gezellig! Zie ook de foto's.
Dinsdag was Anna ook langs gekomen, zij had al geen school meer en wij hadden bijna geen school meer. We wilden naar het 'strand' at Green Lakes gaan, maar er was een Tornado watch. Dat houdt in dat iedereen een beetje flipt en bangig doet, maar een echte tornado komt hier nooit, alleen de regen/wind ervan. Maar die was er al tijdens mijn Spanish class, en toen Anna hier was was het heel zonnig en warm. Dus bedachten we (ok, ik) dat we wel naar Snotop konden lopen om een ijsje te halen. Dat is de heuvel af en dan nog een stukje, bleek zo'n driekwartier lopen te zijn denk ik. Hoewel we er nooit zijn gekomen. Want toen we bijna onderaan de heuvel waren (heel grote heuvel) begon het een beetje harder te waaien. En toen begon het een beetje te spetteren. Maar we waren er bijna en inmiddels waren we Sharon tegen gekomen die op weg naar huis was, dus die zou ons wel op kunnen komen halen. Maar het begon harder en harder te regenen. We hebben een paar keer een poosje gewacht onder wat bomen, maar zachter regenen ging het niet. Toen we nog ongeveer 100 meter van Snotop verwijderd waren besloten we dat we, aangezien we behoorlijk nat en koud waren, het ijsje idee niet meer zo zagen zitten. De bomen begonnen door te regenen, dus zat er niets anders op dan maar door de plensregen terug te lopen naar de dichtstbijzijnde schuilplaats, de Burger King. Het had geen nut om hard te lopen, nat waren we toch al en natter kon bijna niet. Toen we de BK inliepen werden we behoorlijk vreemd aangekeken door de tien mensen die daar al zaten, duidelijk al sinds voor de bui. We waren echt helemaal doorweekt. Was een goed idee van mij, dat ijsje halen...
Vrijdag heb ik voetbal gekeken! Om drie uur 's middags hier. Nederland-Italie had ik gemist, wel de samenvatting gezien. Dus vandaar dat ik tijdens USHistory donderdag iets over voetbal te praten had. Carlos, een vriend van Kent, vind als een van de weinige Amerikanen voetbal leuk en kwam vrijdag hierheen om te kijken. En we wonnen, dus het was helemaal leuk. Carlos kende ongeveer net zoveel namen van Nederlandse spelers als ik, alleen hij sprak ze een beetje apart uit, was wel grappig. Het commentaar in het Engels was ook wel een beetje raar, ook erg neutraal. 's Avonds ben ik naar een graduation party geweest, was wel gezellig maar niet heel erg spannend. Feestjes hier gaan er vooral om of het eten goed ik volgens mij; minder of er gezellige mensen zijn. En na een uurtje of twee is iedereen echt wel weer uitgegeten en vertrekken ze weer. Ben benieuwd hoe dat donderdag zal gaan met mijn goodbye party.
Zaterdagochtend vertrokken we richting NYC, of eigenlijk eerst Newark airport om daar mijn moeder op te halen! Het duurde een poosje voordat we elkaar gevonden hadden, Newark is niet bepaald klein en het was ons niet helemaal duidelijk waar mijn moeder was. Ze zei dat ze in terminal A was, maar ze was in C. Bij passenger pickup 3.. nou hebben ze maar drie verdiepingen waar je mensen kan ophalen, dus dat was natuurlijk zo te vinden. En dan op elk level wel iets van een 'Door 3'. Maar uiteindelijk hebben we elkaar gevonden! Eerst gingen we naar Canalstreet (neppigheden) en ik ben inmiddels echt goed geworden in het afdingen. Daarna nog even naar Macy's geweest, dat is zo groot dat mn moeder dat toch ook even moest zien. Na een beetje rondgereden te hebben gingen we voor dinner naar BubbaGump, was weer erg lekker. Volgens mij heb ik dat hele restaurant al een keer helemaal uitgelegd, dus dat ga ik niet nog een keer doen. Ons lag ooit op een toplocatie: naast het WTC, maar nu dus naast Ground Zero. Als we uit het raam keken, keken we er echt recht in. Echt heel onvoorstelbaar: er zit een groot gat in de grond en alle gebouwen eromheen staan gewoon nog, lijken geen deukje of iets te hebben. Er werd hard gewerkt, zelfs op zondag. Maar wat ze nou aan het bewerkstelligen waren weet ik niet.
Na het ontbijt gingen mijn moeder en Sharon naar een grote huishoudelijke spullen winkel en Agnes en ik gingen naar SoHo. Maar na een poosje werden we het een beetje zat dat we ons zelfs geen sjaaltje konden veroorloven, en elk leuk jurkje dat we zagen zeker tweehonderd dollar was. Dus toen gingen we meer richting broadway, waar de winkels een wat schappelijker prijsniveau hebben en het dus leuker shoppen is. Tig jurkjes passen verder gingen we nog even naar Starbucks en daarna op weg naar huis.
Gisteren heb ik mijn moeder de school laten zien en heb ik even gedag gezegd tegen een paar leraren. Daarna gingen we naar Carousel Mall en op de terugweg even naar Wegmans, de grote supermarkt.
Vandaag ben ik voor het eerst naar een casino geweest! Het was wel leuk, behalve dat we de meeste machines niet snapten... Maar de pokermachine was wel leuk, ging met een quarter tegelijk, en we wonnen ook vaak onze quarter weer terug. Het was wel leuk, maar ik geloof niet dat ik er verslaafd aan zou raken. Mensen rookten er trouwens wel, wat nogal vreemd is voor in Amerika aangezien roken hier pretty much overal verboden is. Bij Carousel Mall mag je zelfs buiten op de parkeerplaats niet roken en Wegmans verkoopt geen sigaretten meer sinds dit jaar. Maar in dit casino wel omdat it's run by indians, en 'die mogen doen wat ze willen'.Sharons woorden, ze heeft het niet zo op de Native Americans (dat is de meest politiek correcte naam).
We wilden vanmiddag voetbal kijken, maar op de zender die ik vrijdag gekeken had zonden ze Italie-Frankrijk uit. Dus ging ik op zoek waar ik het via internet kon zien, maar het was nergens te vinden, de NOS site werkt niet in het buitenland. Alleen radio 1 werkte, en dat was meer dan niets. Maar voor de tweede helft ontdekten we dat de wedstrijd op een andere zender uitgezonden werd. Maar het Nederlandse commentaar via de radio erbij luisteren werkte niet, want daar zat een paar seconden vertraging in. Beetje raar kijken dus. Maar bij de tweede goal schakelden we snel genoeg van geluid en konden we dus de goal in het Nederlands horen tijdens de herhaling. Was wel grappig.
Tot over... ik hou de tel niet bij op het moment. Tis nu dinsdag, dus 10 dagen!

• 18 Juni 2008 - 07:03

Lein:

Hee meis!

Klinkt gezellig met je mam :-) Gek idee dat je nu echt al bijna weer terug bent.. :D En je hebt nu geen school meer.. ik heb over een uurtje mijn laatste toets. Neem aan dat ik geen herren heb, dus vanmiddag heb ik ook vakantie!! :D
    Geniet nog even de laatste dagen daar!

Tot snel,

Kus

• 18 Juni 2008 - 17:35

Anne:

Heeeey!
    Pfff...'t komt nu gewoon echt, echt heel dichtbij dat je weer terug moet/gaat/komt"!:O
    Hier is niet zo heel veel veranderd, behalve de oranje-sfeer die er toch redelijk hangt momenteel..;)
    Enjoy your last days in America..enne..see you soon in Alphen!:)
    Liefs

• 20 Juni 2008 - 21:18

Annet:

Hé Tamar,

Wij zijn net terug van vakantie (even een weekje Hellendoorn). Ik wist wel dat je moeder nog naar je toe zou gaan maar niet precies wanneer...nu weet ik 't dus wel !! Inmiddels gaat ze alweer bijna naar huis waarschijnlijk.
    Ja, het is helemaal geweldig met dat voetbal. Brian heeft een écht oranje-team shirt, die hij het liefst de hele week draagt en tijdens de wedstrijden mag er niet gestoord worden !! Bovendien hebben we natuurlijk oranje vlaggetjes aan de gevel. Geniet van je laatste dagen in de states en doe je moeder de groeten.

Waarschijnlijk voor de laatste x groeten vanuit Boskoop,
    Ronald, Annet, Caitlin en Brian

• 23 Juni 2008 - 19:02

Papa:

Hoi Tamar, het zit er nu bijna op voor je in Amerika. Voor een ornaje gekleurd land kom je iets te laat, de Oranje straat in Alphen aan den rijn was op de TV ... toen alles er weer af kon. Veel plezier deze laatste dagen. Jij moest een lokaal leeg ruimen, ik heb er 5 leeg laten ruimen. ze stonden niet te trappelen om weg te gaan of te helpen.
    Tot de 27e .
    xxxx papa