Bijna...in Canada/bevroren/weggewaaid - Reisverslag uit Manlius, Verenigde Staten van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu Bijna...in Canada/bevroren/weggewaaid - Reisverslag uit Manlius, Verenigde Staten van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu

Bijna...in Canada/bevroren/weggewaaid

Door: Tamar

Blijf op de hoogte en volg Tamar

04 Mei 2008 | Verenigde Staten, Manlius

En toen was het zomaar alweer mei! Zonder koninginnedag op 30 april! Eigenlijk vind ik koninginnedag meestal niet eens zo spannend, maar helemaal niets was ook wel weer vreemd. Dan heeft het toch eigenlijk wel wat! Ik heb nog wel een beetje alsof gedaan met mezelf. Ik had in Nederland een oranje shirtje gekocht met 'I love Bea' er op, dus dat had ik woensdag aan. Niemand vroeg wat de clou van mn shirt was, eigenlijk wel jammer, maar t ging om het idee voor mezelf. En in foodclass hadden we net butterscotch cheesecake gemaakt, die was ook een beetje oranjeg. En met kleurstof heb ik de whipped cream (mag de naam slagroom niet dragen, smaakt naar...weinig) oranje gemaakt, dus ik had toch nog oranjegebak! Oja, oom Anne, leuk dat lintje!!
Vrijdag hadden we een vrij bijzondere boat talk with coach, want het was allemaal positief! Hij zei dat we er uit zien als een 1V, dat we echt together zijn als boot, dat hij onze line-ups niet wil veranderen om misschien de 1V te verbeteren omdat we het zo goed doen. Dus dat was wel eens leuk om te horen voor de verandering!
Vrijdagochtend hadden we weer team breakfast bij Brueggers. Het werd meer een team-in-de-rij-staan-en-te-laat-komen-voor-school. Het was nogal druk en wij waren niet erg vroeg. Maar ach, het was wel gezellig.
Zaterdag heb ik weer autogereden! Ik heb nu inparkeren geoefend en dat ging best goed. Niets aangereden of kapot gemaakt, dus das goed. Ik moet nu mn roadtest maar eens plannen.
Vandaag had ik een regatta in Buffalo. En daarvoor moest ik om 4 uur met de bus. Aangezien het nu ongeveer vier uur 's middags is en ik alweer terug ben: ja, dat was echt 4 uur 's nachts. En tien minuten vantevoren aanwezig zijn, wat nogal nutteloos was omdat de bus er nog niet eens was, maar ach. Een schoolbus is niet echt heel ideaal om in te slapen, maar ik heb nog wel een beetje kunnen slapen gelukkig. Eigenlijk hadden Doug en Sharon het plan om zaterdag al naar Buffalo te gaan. Buffalo is aan de grens van Canada en heel dicht bij de Niagara watervallen, dus zouden we naar de Falls gaan en naar een heel leuk restaurant daar. Zouden, want ik was zo intelligent om de papieren die ik naar Arizona had gestuurd voor een handtekening van STS te verliezen in Newark op de terugweg uit Nederland. Niet zo slim, maar ik dacht dat het geen probleem zou zijn omdat ik toch het land niet meer uit zou gaan, behalve om terug te gaan. Maarja, toch wel dus, want we zouden naar de Canadese kant van de Falls gaan want die zijn een stuk spannender. Maar dat ging dus helaas niet door.
Ik heb Canada wel gezien vandaag! Want het was echt aan de andere kant van de Niagra river, waar we op roeiden. Het was gisteren weer lekker weer na een week met veel regen en lange broek thermoshirt weer. Maar vandaag was het echt koud! Vooral in Buffalo, want daar was veel water en ruimte voor harde koude wind. Met wat meer zon het wat minder wind had het lekker weer geweest, maar zonder zon en met wind was het koud! En ik had mijn thermoshirt niet bij me, nog mn lange spandex. Ik was zo slim geweest om die te wassen en dacht eens niet veel te veel kleding mee te nemen, wat ik normaal doe. Teveel had ik in elk geval niet, met mn uni, polo, hoody, rainjacket, lange broek en sweatpants was het nog niet te warm. Ik had dus niets om onder mn uni aan te trekken. Dus ik heb, echte bikkel haha, alleen in mn uni geroeid. Eigenlijk was het nog best te doen, alleen bij de start liggen was wat frisjes (understatement, mn armen en benen zijn er gelukkig niet afgevroren...ok, das weer overdreven, but you get my point). De race ging goed, we walked 2 boats, het was een headrace (achter elkaar starten ipv naast elkaar) omdat het deel van de river waar we roeiden afgesloten was met een betonwand en dat was vrij smal. We waren zo leuk bezig dat we na de finish nog een paar halen doorroeiden, want de finishlijn was niet heel duidelijk. Pas toen iemand voor de tweede keer riep 'FM STOP ROWING. YOU HAVE PASSED THE FINISH LINE' stopten we er toch maar mee :P Uiteindelijk bleek dat we vijfde waren (van de 10), net niet in de finale met de eerste vier dus. Maar de wind werd steeds sterker, dus echt erg vonden we dat allemaal niet. En we raceten op 1 na allemaal 1st Varsity boten, dus het is al heel goed dat we een aantal 1V's verslagen hebben.
Onze 1V boat werd derde dus heeft waarschijnlijk een poosje geleden de finale geroeid. Agnes werd elfde van de vijftien en Kent zevende van de weet niet precies hoeveel, ook iets van 15 dacht ik. Dus allemaal geen finals, dus we konden lekker vroeg naar huis! De terugweg in de auto was vooral erg stil en ging snel voorbij aangezien ik er niet veel bewust van meegemaakt heb.
Volgende week States! Dat is de echt belangrijke wedstrijd, de rest is eigenlijk een beetje oefenen voor States. We gaan vrijdagmiddag na school naar Saratoga en zondag weer terug. De races zijn op zaterdag en zondag. Ik heb er zin in! Hoop heel erg op mooi weer, maar ik weet niet of dat er in zit... Als jullie al die zon zat zijn, stuur even wat warmte over voor zaterdag en zondag! Komende week is het plan om drie dagen team spirit te doen naar school, lekker makkelijk aankleden dus. Onze team spirit van vrijdag was best leuk, een keertje geen spandex voor de verandering. Dat voelt toch best raar om daar de hele dag op school in rond te lopen! Nu hadden we jeans en onze polo's.
Ik heb een paar foto's dus die zal ik op mn (nieuwste) site zetten.
Op naar weer een week school, roeien en tussendoor wat eten en slapen!

  • 05 Mei 2008 - 06:56

    Papa:

    Hoi Tamar, mooi weer ja hier zitten we inmiddels boven de 20 graden zo tussen de 21 en 25 in alleen doorsturen zal wel niet gaan lukken. De Amerikaanse kant van de Falls is lang niet zo mooi als de Canadese kant, de eerste keer dat in Canada was hebik ze beide gezien. ik ben toen via Buffelo Amerika ingegaan. Veel succes a.s. vrijdag in Saratoga. Ik ga maar eens bij m'n zand berg kijken die moet onder de bestrating, maar eigenlijk had ik grond bedoeld, dus veel zin heb ik er nog niet in. Op ome Ed z'n verjaardag wordt eindelijk de 1e paal geslagen in H. Dorp een Fuk paal, dat betekend 7 man aan touwen die een houtenpaal in de grond slaan. Ik heb mijn plaats aan Arjan Bakker gegeven, ik heb dat al 2x gedaan. Verder heb ik wat directeuren aan het werk gezet, die kan s krijg je niet iedere dag.
    xxxx papa

  • 05 Mei 2008 - 09:19

    Lianne:

    Heey!!
    nou die zon ben ik nog niet zat hoor:P maar je mag er wel een kleinbeetje van lenen voor za/zo:p
    leuke foto's op je site, ziet er ook erg winderig uit:p
    maar ik heb nu 1 week vakantie, en ga zo lekker in de zon een boekje lezen:d
    en donderdag lekker shoppen in hoofddorp!!
    groetjes van hier thuis!!
    liefs.. Lianne..

  • 05 Mei 2008 - 16:44

    Ed En Anneke:

    Hoi Tamar

    Ja ja dan is het zo maar mei!! En dat zonder; verkoop op een kleedje, dwarsfluiten voor een duppie.....
    Ik had voor het eerst sinds een jaar of vier weer eens vrij op koninginedag maar veel spectaculairs heb je niet gemist hoor. Of je moet de prinsen willen zien koekhappen of salsadansen of hutje aan mutje staan op het museumplein.....
    Dan vind ik de falls een stuk leuker en zeker vanaf de Canadese kant(ja ik wrijf het er nog even lekker in!) Wij waren daar eens tijdens Indian summer, in één woord machtig!!!

    Succes met auto rijden en groetjes vanuit een warm en zonnig Hazerswoude

  • 06 Mei 2008 - 10:37

    Annet:

    Hé Tamar,

    Caitlin en Brian hebben allebei een partijtje dus het is hier erg stil zo midden in de vakantie. We hadden 't niet beter kunnen wensen want het is prachtig weer dus veel buiten activiteiten.

    Nog gefeliciteerd met de 16de van je zus(je). Ze zag er stralend uit met d'r button en omringt door de sweet 16 slingers en ballonnen !! Laat die familie trouwens maar kletsen met niks gemist ; Je hebt wel het oud-hollandse gezang van de aubade gemist hoor, daar kun je voor 't hele jaar je vaderslandsliefde weer ophalen tenminste......

    Heel veel groetjes vanuit Boskoop,
    Ronald, Annet, Caitlin en Brian

  • 09 Mei 2008 - 10:40

    Susanne:

    Hoi tamar

    het mooie weer heb ik deze zaterdag en zondag hier nog nodig, aangezien we dus gaan kamperen :) Dus sorry, je zult het nog ff koud meoten hebben. Gelukkig voor jou is het ook wel eens anders geweest :P

    liefs Susanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Manlius

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2008

Only 3 days USA left!

17 Juni 2008

No more High School!

09 Juni 2008

Senior Ball

01 Juni 2008

After crew & golf: a 'dangerous' sport

28 Mei 2008

NATIONALS - the full story
Tamar

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 44713

Voorgaande reizen:

03 Januari 2011 - 26 Juli 2011

CUHK

28 Augustus 2007 - 27 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: