Busy Busy w/ crew & crew - Reisverslag uit Manlius, Verenigde Staten van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu Busy Busy w/ crew & crew - Reisverslag uit Manlius, Verenigde Staten van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu

Busy Busy w/ crew & crew

Door: Tamar

Blijf op de hoogte en volg Tamar

28 April 2008 | Verenigde Staten, Manlius

Hoe versnel ik tijd? Ga elke dag naar school, vervolgns driekwartier in de bus, dan twee uur roeien en vervolgens weer driekwartier in de bus en de week vliegt om! Ik moest mezelf er vrijdag steeds aan herinneren dat het alweer vrijdag was, de week ging echt heel vlug voorbij. Elke dag is pretty much the same, ook wel een ietwat saaiig af en toe, maar crew is zo timeconsuming!
Eigenlijk was deze week niet elke dag hetzelfde op school, want donderdag had ik een field trip. Nee, niet wandelen in de velden, maar naar de SU fashoinshow. Het was van mijn class van vorig semester, clothing and textile. SU studenten fashion en design organiseren elk jaar een modeshow waar ze een eigen collectie showen. Het was in een van de gebouwen van SU (oftewel, extra uur schoolbus). Het was wel tof, we zaten eerste rij omdat we behoorlijk vroeg waren. Dit was een soort van de generale repetitie, er waren vooral high schools. Het was bijna allemaal erg ondraagbaar in het dagelijks leven, maar das ongeveer het idee van een modeshow. Sommige dingen waren een beetje te vreemd naar mijn mening en sommige modellen waren wel erg duidelijk vriendinnetje van en hadden misschien eventjes meer moeten oefenen op het met hele hoge hakken lopen. Er waren 28 collecties met elk 6 items, dus het was een behoorlijk lange show. Een collectie had als muziek 99 Luftballon en twee van de eerste vijf modellen hadden een kleine parachute ergens aan hun kleding. Het laatste model had een soort bruidjurk idee aan, met een witte parachute als hele grote witte sleep. Was wel een leuk idee vond ik. Niet dat ik nou in het dagelijks leven met een parachute aan mn broek zou gaan lopen, maar het paste wel goed met de muziek. Ik heb foto's!
Gisteren, zaterdag dus, hadden we een scrimmage tegen B'Ville, een school die ook op het meer traint. Gewoon om nog eens een race te doen, want dit weekend hadden we verder niets te racen. Dus raceten we op het meer met onze 1V en 2V tegen de 1V en 2V van B'Ville. De 2V van B'ville hadden we al vrij snel ingehaald, de 1V van B'Ville was ietsje lastiger maar bleek al vrij snel niet ondoenlijk om voorbij te roeien. Toen was dus onze 1V nog over als competitie. We kwamen closer en closer... en er voorbij! En volgens coach stopten zij voor de finishlijn en bladibla, maar wij hebben dus mooi even wel van de topboat gewonnnen!! 1V natuurlijk vet pissed, niet echt met ze gepraat daarna, de bitchigheid kwam in allemaal naar boven drijven. Coach complimenteerde ons met onze goede race, maar was nogal troubled. De 1V is echt zijn favoriet en tegen de 2V zei hij bij de medailleuitrijking vorige week iets van: 'O well, you are my girls too'. Notice vooral de 'too'. Maar goed, neemt niet weg dat wij het behoorlijk tof vonden om de 1V te verslaan. We hopen allemaal wel dat het geen gevolgen zal hebben voor line-ups, want onze boot is echt gezellig en goed nu en iedereen die moved down zou worden uit de 1V zou onze boat bij voorbaat al haten. Dus dat zien we met zn allen niet zo zitten. De 1V moet wel even zorgen dat ze sneller worden, want als dit in een officiele race zou gebeuren, dat 2V sneller is, worden beiden gediskwalificeerd. Je zou dan namelijk je beste boot in het langzamere 2V veld starten om daar te winnen en dat is niet de bedoeling. Na practice gingen we naar Alyssa's huis om een film van ons roeiende te kijken (niet zo boeiend, maar heel kort) en daarna had de 1V een lange boat talk met coach. Ik weet niet wat er allemaal gezegd is, maar ik vind het niet erg dat ik niet in die boot zit! Volgende week heb ik een race in Buffalo, de week daarna State Championships (most important) en daarna de Syracuse Invitational. De week daarna zijn de Nationals in Tennessee. Als we eerste of tweede worden bij States kwalificeren we daarvoor. Maar de 2V kan alleen gaan als de 1V ook gaat. Zij kwalificeren in de eerste vijf, maar alleen als ze top twee halen betaalt de school de reis enzo naar Tennessee. En dat is zo'n tien uur rijden. Dus de 1V moet maar even een beetje harder gaan roeien!
Zaterdagavond zijn Agnes en ik naar Showboat geweest op school. Het was een soort talentenshow en er waren dus mensen die zongen, dansten en muziek speelden. Het was allemaal erg goed, de een wat boeiender dan de andere. Ik vond het echt helemaal Amerikaans, ik weet niet precies wat het was dat het zo Amerikaans maakte in mijn ogen. Misschien omdat het me een beetje deed denken aan de talentshow aan het eind van 'About a Boy'(met Hugh Grant), maar dan op High School niveau met een auditorium vol mensen.
Vandaag ben ik weer eens gaan shoppen, dat was echt al eeuwen geleden voor mn gevoel (in Nederland even niet meetellende dan). Ik was met Agnes en Anna en we zijn ook naar een film geweest, 'Forgetting Sarah Marshall'. Toen we in New York waren waren er signs all over de city met 'I hate you Sarah Marshall' en 'You are ugly, Sarah Marshall' en dat soort dingen en we snapten helemaal niet waar dat nou over ging. Bleek dus deze film te zijn, dus we waren wel benieuwd. Hij was wel grappig, beetje foute American Pie/Superbad niveau humor, misschien toch een ietsje hoger niveau want er zat nog wel een verhaal in.
Op de terug weg heb ik gereden in Sharons nieuwe auto. Hij is gebroken wit. Mocht iemand het echt willen weten, het is een Chrysler PT Cruiser. Mijn vertaling: het is gewoon wel een toffe auto en hij is gebroken wit. De snelste en makkelijkste weg van de mall naar huis is via de snelweg en Sharon vertrouwde mij wel op de snelweg, dus ik heb vandaag voor het eerst op de snelweg gereden! Het was rustig op de weg, en eigenlijk was er niet veel spannends of moeilijks aan. Je mag ook niet echt hard op de snelweg hier, vaak 55 m/h, wat ongeveer 90 km/h is volgens mij. En soms 65 km/h, dat schiet dan ietsje meer op, maar is ook nog geen 120 km/h.
Oja, gisteren weer mn report card gehad, deze keer alleen maar A en A+ (misschien dat ik toch slimmer word hier?!)
Tot zover mijn belevenissen van de afgelopen week, eigenlijk nog best veel meegemaakt voor een vrij normale week met veel crew. Het is vandaag alweer 27 april, dus over twee maanden ben ik alweer terug! En twee is maar het dubbele van een, en dat sounds like a tiny little bit! Het aftellen gaat zo'n beetje beginnen... Ik ben hier dus nog maar minder dan twee maanden, ik ga namelijk de 26ste weg en kom de 27ste aan, met dank aan mijn touristische route via Chicago en Londen en 6 uur die gewoon verdwijnen.
Foto's staan op mijn tweede fotosite: http://tamarintheus.mijnalbums.nl

  • 28 April 2008 - 05:21

    Oom Anne:

    Niet direct een reactie maar een berichtje voor jou zodat je op de hoogte bent.Vrijdag 25/04/08 ben ik op het gemeentehuis in Boskoop toegesproken met de woorden"Het heeft Hare Majesteit behaagd...... en ben daarmee lid in de orde van Oranje Nassau.Kreeg een lintje opgespeld.Was onder valse voorwenselen naar het gemeentehuis gelokt.Daar zat de hele familie te wachten,zij wisten het al vanaf februari en ik dus niet.
    Na afloop met het hele stel naar Annet geweest.Voor jou zit het er ook haast weer op.Nog twee maandjes en dan weer op de Hollandse toer.Nog veel plezier daar en tot ziens.Groeten van oom Anne en tante Ria.

  • 28 April 2008 - 21:25

    Papa:

    Je beleefd heel wat in 1 week en daarom zal je hem wel zo kort vinden. de "beste boot " verslaan is een toffe ervaring. Ik zie dat ome Anne al een berichte heefd gestuurd .. lid van Oranje Nassau, Hans van Leeuwen en Fiedje Kempenaar zijn ook lid van die clib gemaakt. Hier heefd zo ongeveer heel Nederland vakantie, ik heb vandaag bij een heiwerk gestaan 22 palen met een ouderwets valblok, heb dat ook nog meegemaakt. Ik dacht dat het niet meer bestond. veel plezier in je 2 laatste maanden.
    xxx papa

  • 30 April 2008 - 19:06

    Susanne:

    HOi Tamar
    Ik ben deze week gezellig met mn moeder in London. We zaten even te internetten dus vandaar dit bericht vanuit London. He tis hier heel leuk, maar erg druk. Het weer is tot nu toe wat minder, maar dat maakt niet heel veel uit. Vandaag hebben we geshopt in Oxford Street en heel veel hele dure winkels bekeken. Aan veel kleding zat neit eens een prijskaartje... Maar wel heel leuk om te bekijken. We hebben zelfs nog wat gekocht, maar dat was bij de Zara ;)
    Geniet nog ff van je laatste twee maanden, wel weer gezellig als je terug komt!!
    Groetjes Susanne

  • 30 April 2008 - 20:18

    Annet:

    Hé Tamar,

    Op deze Koninginnedag een bericht vanuit Boskoop. Vanmorgen zoals vanouds lekker oud hollands mee staan zingen op 't raadhuisplein, ondertussen vielen er steeds meer spetters naar beneden !! Uiteindelijk ging het nét niet echt gieten en de ballonnen komen waarschijnlijk niet ver. Ook de spelletjes waren weer als vanouds.

    Heel veel plezier nog in de USA, rij voorzichtig en keep up the good work !

    Groetjes van Ronald, Annet, Caitlin en Brian

  • 02 Mei 2008 - 20:00

    Lein:

    Meis, thanks voor je sjaal.. :) Nu was ik wel helemaal koninginnedagproof! Valt op hoor, in Adam, als je helemaal niks oranjes hebt ;-)
    Kus!

  • 04 Mei 2008 - 11:37

    Lianne:

    heey!!
    who je hebt snelweg gereden!! ze gaan daar idd wel erg langzaam als je het snelweg wilt noemen tenminste..
    Ik heb trouwends vrijdag mn verstandkies laten trekken, en nu zit ik hier met een hele dikke/pijnlijke wang:s.. en het zonnetje schijnt hier 24graden en ik mag de eerste dagen niet in de zon zitten voor die
    hechtingen.. maja dan maar niet bruin worden..
    die foto's van die modeshow zijn wel grappig om te zien, al die aparte kledingstukken:p
    liefs..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Manlius

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2008

Only 3 days USA left!

17 Juni 2008

No more High School!

09 Juni 2008

Senior Ball

01 Juni 2008

After crew & golf: a 'dangerous' sport

28 Mei 2008

NATIONALS - the full story
Tamar

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 44720

Voorgaande reizen:

03 Januari 2011 - 26 Juli 2011

CUHK

28 Augustus 2007 - 27 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: