Sunny in Saratoga - Reisverslag uit Manlius, Verenigde Staten van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu Sunny in Saratoga - Reisverslag uit Manlius, Verenigde Staten van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu

Sunny in Saratoga

Door: Tamar

Blijf op de hoogte en volg Tamar

21 April 2008 | Verenigde Staten, Manlius

En toen was spring break alweer over! Het is echt net alsof ik haast geen vakantie heb gehad, ik ben voor mn gevoel echt bijna niet thuis geweest. Maar voor de compleetheid van het verhaal zal ik maar even bij vorig weekend beginnen.
Zaterdag had ik dus team lunch, niet veel spannends over te melden maar het was wel gezellig. 's Avonds zijn Agnes en ik naar een soort van party maar niet echt party geweest van Kevin, een exchange student uit Thailand. He is hier met rotary, en zij moeten drie keer van gastgezin wisselen. Dit was een goodbye party van zijn gastegezin waar hij de volgende dag weg zou gaan. Kwam nog wat extra drama bij kijken omdat hij nogal hoteldebotel is/was van Javi, een meisje uit Chile die die volgende dag terug naar huis ging. Niet echt handig... Verder was het wel gezellig hoor, het was een zeer internationaal gezelschap, de Amerikanen waren sterk in de minderheid! Er waren mensen uit Chile, Brazil, Duitsland, Thailand, Cuba, Colombia, Spanje, Mexico en natuurlijk Nederland. Kevin's hostparents hebben ook nog eens veel Spaanse vrienden, mijn Spaans lerares was er ook, was wel een beetje apart.
Maandag kreeg ik van coach te horen dat ik de komende race niet zou roeien omdat ik weg geweest was, dit was dus mijn 'punishment'. Behoorlijk stom en ik was er heel erg niet blij, aangezien ik dus het grootste deel van de week doorgebracht heb in de launch, het bootje van coach. Ik had wel naar weet ik waar kunnen gaan... Maar dan had ik het voor de rest van het seizoen wel weer kunnen vergeten, dus das ook weer jammer en zonde van de moeite die ik tot nu toe al gedaan heb. We hadden alleen dinsdag gewoon practice, de andere dagen waren allemaal langer en we gingen om kwart over twee of kwart over drie naar het meer om om kwart over acht weer terug te komen. Lange dagen dus en onze shirts met 'spring break on onondaga lake' waren zeker toepasselijk. Gelukkig was het de hele week heel mooi weer, dus dat maakte het in elk geval beter. Ik zou er helemaal de balen van gehad hebben als ik de hele week in de launch verregend was. Ik heb wel een beetje geroeid trouwens, dinsdag de hele training en woensdag iets minder dan de helft. Dinsdag hadden we een team dinner +sleep over+breakfast. Team is trouwens de varsity 1 en 2 boats. Dus 18 meiden, uiteindelijk bleven er 12 slapen. Trouwens geen moeilijk gedoe met matjes enzo, slaapzak of deken in de woonkamer op de grond en gewoon slapen :). Sliep eigenlijk verrassend goed, kan ook gelegen hebben aan het feit dat ik tegen de tijd dat we eens besloten te gaan slapen behoorlijk moe was... We hebben het een poos gehad over hoe vreemd coach eigenlijk wel niet is, gelukkig ben ik niet de enige die hem niet zo mag. Van zijn bijzondere hoofdvorm, aparte haar tot zijn selectieve doofheid en picking on people. Roeien was zo'n beetje de rest van mijn week...
Vrijdagochtend had ik een pre-license cursus. Een 5-hour course die ik moest doen voordat ik mijn rijbewijs hier kan halen. Het was erg erg saai, het kwam basically op neer dat het theorieboekje voor je uitgespeld werd. Het ging om veilig rijden dus: hamburger eten is geen goed idee (goh, dat leek me nou echt makkelijk, dikke whopper ofzo). Als je te veel drinkt wordt je dronken (ja, echt) en dan moet je maar niet rijden (gek he?). Als je een stopsign ziet, moet je stoppen (vreemde naam toch, stopsign en dan verwachten ze dat je stopt??). In een schoolzone moet je langzamer rijden, zoals het bord aangeeft, want er zouden wel eens kleine kinderen kunnen rondrennen (verwacht je niet, bij een school). Je mag door rood rechtsafslaan (das serieus een verkeersregel hier, best handig op zich), behalve als er staat dat het niet mag (ook zo raar). Alles bij elkaar een enerverende 5 uur dus, waarin ik natuurlijk veel geleerd heb en nu zal ik vast een stuk safer rijden.
Het duurde zelf nog langer dan ze gezegd hadden, waardoor ik te laat ging komen voor practice. Nu had coach me al gezegd dat ik niet zou roeien omdat ik niet belangrijk was. Ok, dat zei ie niet letterlijk, maar daar kwam het wel op neer. Had wel bijzonder geweest, als hij ineens Nederlands zou gaan praten. Die ochtend had ik een voicemail van coach Scholz, de coach van de JV en lightweight girls. Zij hadden een roeier nodig voor de race dit weekend en hij vroeg of ik wilde roeien. Dat wilde ik wel, ik heb liever zelf ook een race dan dat ik alleen maar de hele dag rond hang. Dus ineens was het toch wel handig dat ik een beetje getraind was.. en bedankt coach! Aangezien ik het niet zou halen naar practice ben ik zelf maar gaan rennen om toch nog iets te doen. Vrijdagavond hadden we weer teamdinner, of eigenlijk brinner, breakfast for dinner, had wel wat.
Zaterdag was het zo'n 28 graden en gingen we naar Saratoga voor onze race. Ik besloot toch maar met mijn team in de bus te gaan ipv met de JV met wie ik zou racen, aangezien in de Varsity bus twee boten zaten (plus bagage) en in de andere bus vier boten. Varsity privileges dus, bijna iedereen had een eigen bank in de bus. Wat erg fijn is, want dan kan je zo draaien dat je knieen niet tegen de bank voor je aanplakken. Het hele Amerkaanse schoolbus idee, ja echt die gele bussen uit de movies, klinkt best tof misschien. Maar na een keer had ik het wel weer gezien. Voorlopig moet ik echter zes dagen in de week driekwartier heen en driekwartier terug en dan in het weekend races. Ik weet niet precies hoe lang Saratoga rijden was, maar ik geloof iets van drie en een half uur. Die bussen zijn volgens mij gemaakt voor basisschoolkindjes, niet voor roeiers. Maar ach, ook weer overleeft en zo erg was het nou ook weer niet. De rest van de zaterdag was niet erg eventful, boten opgeriggerd, races gekeken en een beetje rondgehangen. Dit was niet een erg grote race, het waren de Saratoga Invitationals. Er waren 12 scholen geloof ik. Eigenlijk komt het er op neer dat Saratoga wat teams uitnodigd voor een race, om ze vervolgens allemaal te verslaan. Hoe meer teams er komen, hoe meer zij hebben om van te winnen... Ze zijn gewoon goed. Mijn JV boat, waarin ik voor de race dus nog nooit geroeid had, werd tweede in de eerste race en ging dus door naar de grand final, oftewel A finale. In de finale werden we uiteindelijk vierde, niet fantastisch maar ach. Twee Saratoga boten, dus eigenlijk maar een team waar we echt van hadden verloren, toga telt niet :P.
Nadat we de boten op de trailer hadden geladen gingen we naar huis, met de auto nu want Sharon en Doug waren met de auto gekomen. En toen was het zomaar nu en is mijn spring break alweer voorbij! Volgende week een stuk anders. Deze week was: sleep, row and eat. Volgende week: sleep, school, row and eat. Het verschil...
Ik heb een aantal foto's van Saratoga, maar anderen hebben ook veel foto's gemaakt en die moet ik nog even zien te krijgen, die komen dus later nog op mijn site, http://tamarintheus.mijnalbums.nl
En oja, de head of the fish in Saratoga was de regatta waar het de hele dag regende in de fall. Hetzelfde Saratoga was een stuk leuker met zon!!

  • 21 April 2008 - 05:50

    Anneke:

    Ha die Tamar

    Nou zo te horen heb je je best vermaakt in je "vakantie". En niet voor niets zo veel getraind dus want jullie hebben een mooie prestatie neergezet.
    Hier begint het nu ook eidelijk een beetje voorjaarstemperatuur te krijgen, alleen jammer dat ik aan het werk ben en er dus weinig van kon genieten.
    Nu stap ik ook weer in de auto om naar een gezin in Alphen te gaan maar het was gezellig wakker worden met je verhaal!

    Groetjes Anneke

  • 21 April 2008 - 06:28

    Mama:

    Net als Anneke je verhaal gelezen, net voor ik naar m'n werk ga. Gezellig!
    Geniet lekker verder, meis!

    xx

  • 21 April 2008 - 07:40

    Lein:

    Hee meis!

    Wat is je coach toch weer aardig zeg :S Sjonge! Zullen ze bij de studenten hier ook zo zijn..?

    Hier ook heerlijk weer! Ik heb al drie dagen op mijn balkon kunnen zitten, dus ik krijg al een klein beetje een kleurtje. Het waait wel hard :P

    Verder gaat het zo zn gangetje. Heb nu weer een nieuw blok school en we hebben het over het behouden en beheren van objecten. We moeten een depot + tentoonstelling analyseren of ze het wel goed doen. Vet leuk vind ik, helemaal mijn ding. :-) Verder veel huiswerk.. joehoe!

    Kus!

  • 21 April 2008 - 09:32

    Lianne:

    heey Tamar!!

    zo echt een drukke week roeien, roeien en nog een roeien..:P
    k zie dat je een nieuwe map aan gemaakt heb.. de vorige keer zei je al dat je nieuwe foto's had.. maar ik zag ze steeds niet vandaar;)
    maar leuk dat kinkel shirt!! en k zie dat ze daar in de VS ook crocs hebben!!
    k wil ze eigenlijk nog kopen voor stage..:P
    over 2,5 uur ga ik voor het eerst stage lopen... avonddienst dus ga zo nog ff wat eten kopen..

    xx

  • 21 April 2008 - 09:33

    Lianne:

    heey Tamar!!

    zo echt een drukke week roeien, roeien en nog een roeien..:P
    k zie dat je een nieuwe map aan gemaakt heb.. de vorige keer zei je al dat je nieuwe foto's had.. maar ik zag ze steeds niet vandaar;)
    maar leuk dat kinkel shirt!! en k zie dat ze daar in de VS ook crocs hebben!!
    k wil ze eigenlijk nog kopen voor stage..:P
    over 2,5 uur ga ik voor het eerst stage lopen... avonddienst dus ga zo nog ff wat eten kopen..

    xx

  • 21 April 2008 - 09:34

    Lianne:

    oeps.. k vernieuwde de site en toen stond mijn bericht er 2 keer..:P

  • 21 April 2008 - 19:15

    Annet:

    Hai Tamar,

    Inmiddels is het hier avond en ik heb nu net je story gelezen en de foto's bekeken....erg leuk !! Lekker hé ? zo'n break, wij hebben volgende week vakantie en daar hebben we erg veel zin in. Leuke man die coach, misschien is er iemand die 'm een poosje wil lenen.

    Heel veel groetjes vanuit Boskoop,

    Ronald, Annet, Caitlin en Brian

  • 21 April 2008 - 21:25

    Papa:

    Hoi Tamar, het is dus eendruk roei vakantie weekje geweest in je eigen Kinkel shirt kan je hier ook weer gebruiken. Ondanks de coach heb flink geroeid. Fijn dat het mooi weer was. Hier begint het ook wat warmer te worden na 15 oktober 07 was het vandaag weer voor het eerst 15 graden of warmer. De bomen worden weer groen en de kerssen bomen staan in bloei.
    groeten en xxx papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Manlius

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2008

Only 3 days USA left!

17 Juni 2008

No more High School!

09 Juni 2008

Senior Ball

01 Juni 2008

After crew & golf: a 'dangerous' sport

28 Mei 2008

NATIONALS - the full story
Tamar

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 44710

Voorgaande reizen:

03 Januari 2011 - 26 Juli 2011

CUHK

28 Augustus 2007 - 27 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: