First Sunburn and First Race - Reisverslag uit Manlius, Verenigde Staten van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu First Sunburn and First Race - Reisverslag uit Manlius, Verenigde Staten van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu

First Sunburn and First Race

Door: Tamar

Blijf op de hoogte en volg Tamar

12 April 2008 | Verenigde Staten, Manlius

Met al die reacties moet ik natuurlijk ook wel eventjes dankjewel zeggen... bij deze dankjewel en keep it up!
Ik ben inmiddels alweer helemaal gewend aan het Amerikaanse leven, alsof ik niet eens weggeweest ben. Gelukkig had ik weinig gemist op school en alles wat ik in moest halen was een US history opdracht en Casablanca kijken. Ik kan erger huiswerk bedenken dan een film kijken! Natuurlijk moest ik wel aantekeningen maken, maar deze keer moesten we alleen een paar famous quotes noteren, dus dat viel ook wel mee. Vervolgens moesten we een poster maken, met hedendaagse acteurs en actrice voor de hoofdrollen. Allemaal leuk en aardig hoor, maar ik ben wel een beetje klaar met knippen en plakken inmiddels. Ik heb wel creatieve buien, maar gisteren dus even niet! Ach, het moest ook even gebeuren. In photo heb ik inmiddels mijn eerste film ontwikkeld, jeej! We gebruiken black & white film en echte rolletjes en het is een heel proces om een foto te zien! Eerst film op een reel rollen, dan ontwikkelen. Klinkt spannend, maar ontwikkelen is ongeveer een kwartier een bakje met spul en film erin elke dertig seconden vijf seconden bewegen. Goed, uiteindelijk waren al mijn foto's gelukt, in de zin van dat er iets te zien was in elk geval. Een foto vond mijn photo teacher erg goed en hij is best cool. Helaas zijn ze niet digitaal... Maar de beste neem ik natuurlijk mee naar Nederland.
Vorig weekend hadden Agnes en ik plannen om weer met Anna naar Funk 'n Waffles te gaan. Sharon en Doug gingen uit eten met vrienden, dus Kent zou ons brengen, geen probleem. Zou je denken. Maar Kent is nou eenmaal Kent... dus Kent kwam niet om kwart over zeven (zoals nadrukkelijk afgesproken) thuis, maar om 8 uur omdat hij dacht dat dat afgesproken was. Toen was het niet meer handig om naar F'nW te gaan, dus hebben we Anna opgehaald en een film gekeken. Anna bleef slapen en de volgende ochtend was het heel mooi weer en hebben we on the deck ontbeten, buiten dus. Het was zo lekker buiten dat we er maar zijn blijven zitten, en toen heb ik mijn eerste sunburn van dit jaar al opgelopen! Niet echt severe, maar mn gezicht was toch wel een ietwat rood!
Dat bleek het begin van een week mooi weer, ik heb mijn jas de hele week in mijn locker laten hangen omdat ik hem niet nodig had om 's middags naar huis te lopen. Helaas werd het meestal wat frisser tegen de tijd dat ik crew practice had, van half 6 tot half 8, maar het was nog steeds wel lekker buiten.
Dus hele week mooi weer, en vrijdag de eerste regatta gepland. Geen echte regatta, maar een scrimmage tegen een andere school. Maar toen kwam vrijdag. Met regen toen ik wakker werd. En regen toen ik naar Bruegers (bagle place) ging voor team breakfast. En regen toen we van Bruegers naar school gingen. En regen toen ik op school was. En regen toen ik uit school kwam. En regen onderweg naar the lake. Maar toen het tijd was om de boten naar buiten te brengen, geen regen meer!! Een klein wonder dus, ik was er wel erg blij mee! De race ging best goed, we raceten de V1 boat (ik ben V2, oftewel B) en de V1 van de andere school, onze lightweight girls en de boys senior 4. De boys dachten dat ze al die meiden er wel even uit zouden roeien in hun viertje, maar mooi niet dus. Wij werden tweede, na onze V1 boat, maar dat was behoorlijk (ok, een halve bootlengte water) close. Leuk voor ons, maar V1 baalde er wel van volgens mij. V1 en V2 staat voor Varsity 1/2 trouwens.
Tussendoor had ik deze week nog even een 'surprise' 2k, heb wel eens leukere verrassingen gehad moet ik zeggen. Een uur vantevoren kreeg ik even te horen dat ik verwacht werd om vier uur mijn 2k in te halen, waarvan coach nooit tegen me gezegd had dat ik iets in te halen had. Iets meer notice had ik best aardig gevonden, en de hele 2k seemed kindda pointless to me. Aangezien het me nergens zou brengen als ik het beter zou doen, omdat coach geen fan is van mensen die weg gaan en ik ben natuurlijk naar Nederland geweest, dus on the V2 boat. En de V2 is ook echt goed, getuige de niet ruime overwinning van V1 vandaag. Maar goed, keus had ik niet, dus toch maar die 2k gedaan. En mijn PR wederom aangescherpt, zij het met twee tienden. Het is nu 7.54.9.
Komende week is ook weer veel roeien. En geen school, want het is spring break! Helaas staat veel roeien gelijk aan niet weg gaan, dus het wordt spring break @ onondaga lake. Volgende week hebben we drie keer dubble practice, dus 4 uur. Maar tussendoor pauze en 'teambonding', oftewel gewoon gezellig doen met zn allen.
Team breakfast vanochtend was ook teambonding en morgen hebben we team lunch bij iemand thuis. I like teambonding :P. En dan is er ook weer team spirit, net als in de fall. Dus mijn outfit naar school vandaag was: spandex, thermoshirt, crew shirt, crocs (alleen gerechtvaardigd om handigheid bij roeien, voelde erg vreemd op school) en war paint (dus: op iedere wang een zwarte streep). Het heeft wel wat, maar het voelt wel vreemd om zo op school rond te lopen. Was wel handig: voor gym hoefde ik alleen mijn schoenen te verwisselen.
Voor de verandering is dit geloof ik niet zo'n heel lang stuk, een keertje iets minder leesvoer. Op naar spring break @ onondaga lake!

  • 12 April 2008 - 05:56

    Eddie:

    Gaat lekker zo ,sterkte en succes. Zie je

  • 12 April 2008 - 08:45

    Lein:

    Hee meis!

    Hier hebben we gekleurde teamsokken.. jullie een streep op je wang :P Hip hoor!

    Succes komende week en geniet ook nog een beetje van je vakantie!

    Kus

  • 13 April 2008 - 21:02

    Papa:

    Veel vacantie plezier, als daar door het roeien nog tijd voor over blijft.
    Hier was het de afgelopen week koud, s'nachts vroor het een paar graden het grasveld was na het maaien gekijk glad en wit. Ik hoop dat het bij jou warm en zonnig blijft en veelsucces met het roeien. En e die zwarte streep haal die er op tijd af, hier zoeken ze vollop mensen voor defencie maar ik hoop dat je een veiligere baan zoekt na je studie.
    Groeten papa xxx

  • 14 April 2008 - 06:53

    Susanne:

    Hey
    Lekker die vakantie, bij mij duurt het nog ff 2 weken. Al had ik deze zondag op het strand ook wel een heerlijk vakantie gevoel ;)
    Ik ga nu maar weer naar school, hoe weet ik nog niet --> lightrail rijdt niet...

    xje Susanne

  • 18 April 2008 - 14:31

    Lianne:

    heey!!
    je zit er idd weer helemaal in, in dat americaanse leven;) ook met je lange verhalen!!:p
    Maar ik ben nu gelukkig eindelijk klaar met mn examens en dan nu nog 10 weken stage..
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Manlius

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2008

Only 3 days USA left!

17 Juni 2008

No more High School!

09 Juni 2008

Senior Ball

01 Juni 2008

After crew & golf: a 'dangerous' sport

28 Mei 2008

NATIONALS - the full story
Tamar

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 44711

Voorgaande reizen:

03 Januari 2011 - 26 Juli 2011

CUHK

28 Augustus 2007 - 27 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: