Boom Babies adventure - Reisverslag uit Manlius, Verenigde Staten van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu Boom Babies adventure - Reisverslag uit Manlius, Verenigde Staten van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu

Boom Babies adventure

Door: Tamar

Blijf op de hoogte en volg Tamar

17 Maart 2008 | Verenigde Staten, Manlius

Ok, eerst even: de pageviews van mijn website gaan hardstikke omhoog, en dan is er maar 1 persoon die even de moeite neemt om een reactie achter te laten? Dankjewel trouwens hoor! Maar voel je even ernstig aangesproken als je de laatste tijd wel meegelezen en niet geschreven hebt. En bedankt voor het lezen hoor, maar ik wil dan ook wel even wat te lezen hebben, oftewel, laat eventjes een reactie achter. Goed, dat was mijn relaas even, ik herhaal het aan het eind nog wel even voor de vergeetachtigen.
Deze week had ik dus try outs voor crew. In de spring is het een sport via school en dus waren er try outs of je bij het team zou komen. Ik dacht dat coach ook nu zou beslissen wie in welke boat zou komen, maar dat duurt nog een poosje, daarvoor gaan we eerst een poosje het water op. Dinsdag had ik een watt test, die meet hoeveel power je kan produceren in een korte periode. Deze test ging een stuk beter dan de vorige keer, dus daar was ik wel blij mee. Tis niet mn sterkste punt, maar het gaat wel steeds beter. Woensdag gingen we naar de Y voor de swimmingtest. We moesten aan wat we ook in de boat dragen, maar om nou 10 minuten in het water te blijven met sweatpants, een shirt, nog een shirt en een trui aan vond ook de coach wat overdreven (dat is zo’n beetje wat we dragen in het begin, van warm kan je hier nog niet spreken, het moet vandaag weer gaan sneeuwen). Dus we evened it out met een korte broek en een shirt met lange mouwen. We moesten dus 10 minuten onszelf boven water zien te houden in het water, en dat is gelukt gezien het feit dat ik hier nog steeds zit. Het was wel gezellig op zich, we deden het in groepen van vijftien ofzo, dus we konden gezellig kletsen en de tien minuten waren niet zo heel lang. Toen nog twee baantjes zwemmen en dat was het. Ik vind het wel apart dat iedereen dat elk jaar moet doen, alsof je het ene jaar kan zwemmen en het het volgende jaar vergeten bent… Maar ach, het zal wel goed zijn. Donderdag had ik mijn 2k test. Ik was best wel zenuwachtig, want, nouja, ik was gewoon zenuwachtig. Maar het ging goed en ik had een tijd van 7.55.1!! (beat you, Carola en Amber!J) Dus dat is 4 seconden sneller dan de vorige keer. Er waren die dag maar vier meiden die een tijd onder de acht minuten hadden, en ik heb gisteren even gespiekt op het papier van coach en mijn erg time, of eigenlijk mijn gewogen erg score (rekening gehouden met gewicht dus, niet helemaal leuk maar op zich wel eerlijk) was de vijfde van het team, dus ik heb goede hoop… Ik zit in elk geval in het team.
Verder kreeg ik vrijdag eindelijk een camera te leen van school, er waren veel mensen die er eentje van school moesten gebruiken, dus ik moest er ongeveer twee weken op wachten. Dat was behoorlijk saai dus, aangezien anderen bezig waren in de doka en ik kon niets doen, behalve een hoofdstuk uit het boek samenvatten… (wat anderen later moeten doen hoor). Maar dit weekend kon ik dus eindelijk foto’s maken. Niet dat ik geen foto’s kan maken met mijn eigen camera natuurlijk, maar in Photo moeten we een analog toestel gebruiken en zwart-wit film, dus vandaar.
Zaterdag na crew practice gingen we naar Alyssa’s house, een van de meiden in het team. We hadden daar team breakfast (gezond natuurlijk: fruitsalad, salad en een egg dish met whole wheat brood) en we hebben een film gekeken. Voor de film gingen we naar beneden, naar de basement. En daar bleek een heel home cinema te zijn! In de zin van: groot scherm (denk aan umm, twee bij drie ofzo), twee rijen banken/stoelen (denk aan, zwart, leer en comfy). Was best wel even een ‘wow’ moment! De film was trouwens wel interessant, het ging over de US eight preparing voor de Olympics in Sydney. Beetje jammer dat ze vijfde werden, dat was een beetje een downer aan het eind van de movie.
Zaterdagavond hadden Agnes en ik met Anna, een exchange student uit Italie die ook op de Superbowl party was, afgesproken om naar Funk’n Waffles in Syracuse te gaan. De naam basically says it all, aangezien er Funk muziek is en ze er Waffles hebben (ook ander dingen trouwens hoor). Het heeft een soort huiskamer idee, of misschien meer een soort studentenhuiskamer, met vierschillende banken en stoelen, gezellig dus! Er zijn ook vaak live bands, maar omdat het spring break was at SU en alle college people er dus niet waren, was het vrij rustig en was er dus ook geen band, dat was wel een beetje jammer, maar het was toch gezellig.
Vandaag zijn we naar ‘Boom Babies’ in Syracuse geweest, en ja, dat is inderdaad een wat vreemde naam voor een kledingwinkel… Maar ze hebben er vooral veel prom/ball dresses, en er is hier op het moment een soort van prom/ball fever gaande. Prom is halverwege mei en ball (voor seniors) is begin juni, maar om de een of andere reden is het ongeveer sinds vorige week een hot topic op school. Dus iedereen is druk met dates, groups en limos. Dus Agnes en ik hadden besloten dat we ook maar eens jurken gaan shoppen/kijken. Boom Babies had vooral heel veel dresses en ook heel veel mensen.. Het was echt behoorlijk crazy. Ze hadden wel een goed systeem op zich, met dressing room numbers en rekken waar je de jurken die je wilde passen kon ophangen totdat je (eindelijk) aan de beurt was. En het is ook echt geen grote winkel (voor de Alphenaren: denk aan Cartouche) maar ze hadden wel heel heel veel jurken. En natuurlijk lekker Amerikaans allemaal, ik heb om precies te zijn drie zwarte jurken kunnen localiseren, verder hadden ze alle kleuren van de regenboog: geel, groen, paars, roze, knalroze, rood, peach, lichtgroen, babyblauw, wit, je kan het zo gek niet bedenken. Nou wil ik op zich wel een wat meer bijzondere kleur jurk, aangezien je zoiets in Nederland niet echt kan vinden, maar ik wil hem wel nog een keertje kunnen dragen… En ik zie mezelf nog niet helemaal in een knalgele jurk met duizendenveelteveel glitters en weet ik wat. Ik geloof ook dat hard groen niet helemaal mijn kleur is. En er was zo veel en zo veel met veel te veel glitter (sorry voor de over use of ‘veel’, maar dat kan niet anders) dat het moeilijk was om iets draagbaars te vinden. Dus na rondgekeken te hebben, hebben we het maar eventjes opgegeven en zijn we naar Barnes & Noble gegaan. Dat was more successful en ik heb drie boeken gekocht en met mezelf afgesproken dat ik niet meer boeken mag kopen voordat ik deze gelezen heb.
Volgende week Zaterdag heb ik in elk geval wat tijd om te lezen, aangezien we dan een lange autorit hebben, naar New York City!! We gaan van zaterdag tot maandag, dus we hebben wat meer tijd dan de vorige keer. We gaan ook een beetje naar dresses kijken, maar dat is niet de hoofdmissie. En met Pasen gaan we naar St. Patricks cathedral, schijnt een mooie kerk te zijn en het is ook nog Pasen natuurlijk. Ik heb er heel veel zin in in elk geval!!
Dus volgende week zal ik wat later op mijn site schrijven, en deze week zal ik het natuurlijk druk hebben met alle reacties lezen….!!

  • 17 Maart 2008 - 00:38

    Annemiek:

    Haha, dan krijg je nu als eerste een reactie van een vreemde. Succes met de keuze van een prom jurk! Ik denk dat je meer succes zult hebben bij een "gewonere" winkel :)

  • 17 Maart 2008 - 07:47

    Lein:

    Oef Tamar, wat sterk heb je dat geschreven dat eerste stukje... :P

    Ik heb goed nieuws! :) Ik heb vrijdag een date op de roei met Amber, ik krijg mijn kadootje *eindelijk*. Dus je hoort wel hoe ik het vind :)Ben inmiddels wel heeeeeeeeel benieuwd!

    Baljurken.. als je er een hebt, dan maak je wel een foto he? Mijne, bij het kerstgala in de 5e was heel eenvoudig, dus ik kan me nog niet echt wat voorstellen van wat jij daar allemaal ziet.
    Wat gaan jullie in NY doen? Gewoon de stad weer bezoeken?

    Hier alles goed. Ik schiet eindelijk op met school en het project begint ook vorm te krijgen. Deze week moet ik een maquette van de aula maken, dat is wel tof!

    Plezier in NY! Kus!

  • 17 Maart 2008 - 07:50

    Susanne:

    ooooooh, jurken passen....
    Dat wil ik ook nog een keer doen! Lijkt me leuk om de allerlelijkste en leukste en alles wat leuk is om een keer aan te trekken, aan te trekken
    Succes met het vinden van een jurk, zou idd voor iets anders maar wel draagbaars voor nederland gaan :D

    x susanne

  • 17 Maart 2008 - 13:27

    Anneke:

    Hoi Tamar

    Voelde me best aangesproken dus hier weer een berichtje van ons.
    Leuk om weer een keer naar NY te gaan en dan een paasviering in zo'n (klinkt als een grote) kerk mee te maken. Zal vast een andere impressie geven dan het kerkje in Aarlanderveen!
    Wij hebben sinds januari een nieuwe predikante, leuke jonge(27)vrouw. Had afgelopen week meteen drie begrafenissen waaronder een jongen uit de vriendengroep van Stefan, was 21 en had kanker.
    Veel plezier in NY en met het passen van allerlei soorten jurken. Juist als je eens ongegeneerd iets kunt passen wat je zeker nooit zult kopen! We willen er wel foto's van zien natuurlijk.

    Groetjes Anneke, Ed en Stefan

  • 17 Maart 2008 - 14:15

    Anne:

    Ik voel me echt enorm aangesproken door je eerste stukje!:$ Ik kwam net tot de conclusie dat ik de laatste tijd erg weinig reageer op je stukjes!:O Oeh, jurken passen, dat lijkt me ook echt tof! Alle kleurtjes aantrekken en er vervolgens toch met een zwarte jurk vandoor gaan..;) Hier alles nog steeds goed. M'n studiekeuze begint tot z'n eindje te komen.:)Nog 2 keer proefstuderen en eventueel nog wat open dagen en dan hoop ik het toch echt te weten.
    Enne, ik beloof je dat ik vanaf nu elke keer ff wat zal typen, ook al zal het niet altijd even veel zijn.:P
    X Anne

  • 17 Maart 2008 - 16:20

    Carola:

    Ik weet natuurlijk niet meer of ik nog wel wil reageren op iemand die gewoon harder gaat op de ergometer dan mij!
    Denk maar niet dat als je terugkomt dat je in mijn of Ambers boot mag gaan varen hé ;)
    maar goed, dat is dus even duidelijk, nu zijn we weer even goede vrienden :D haha

    nee joh, hardstikke goed van je! ik wou dat het bij mij met zulke sprongen omhoog ging!!!
    Maar volgende week zaterdag heb ik de tweehead & eline en ik hebben er veel vertrouwen in! :)
    Dus laten we hopen op een 1e of 2e plek. Tot nu toe qua inschrijvingen is dat wel realistisch (4 inschrijvingen met ons erbij :p haha)

    Vandaag heb ik mijn 6vwo groepsfoto gehad op school, ik vraag me af of het bij jullie ook zo'n gedoe was.
    Om half 12 hadden we foto, 5havo mocht eerst maar de fotograaf kwam om 10 voor 12, en die moest eerst nog van alles opbouwen, onze foto was uiteindelijk tijdens de pauze! om 12.20 genomen :p best lang duurde dat...

    Gr. Carola

  • 18 Maart 2008 - 23:12

    Papa:

    Gelijk je 2e bericht nog een keer gelezen, straks moet je eerder terug komen met je roei tijden. Van Amber zal je haar resultaten op de Amstel wel vernomen hebben. Een combi 4 i slecht weer maar toch een mooi resultaat. 10 minuten watertrappelen ook goed voor je conditie. Nog even over het schaatsen voor de wereldkampioenschappen afstanden: bij de heren was Sven op de 5 en 10 km niet te verslaan hij lapte een amerikaan en ook Fabris (2e) was hij een halve minuut voor Bij de dames was de kracht er aan het einde van het seisoen uit, alleen Palien van Deutekom kwam nog tot zilver 2x. Sven ( zag ik net op internet heeft een vriendin uit een hokky ploeg.
    o ja mogelijk krijgen we een witte paas, het wordt koud met kans op sneeuw.
    Bij mij zijn de vruchtbomen gesnoeid door een kennis/hovenier en staan er weer bessen struiken bij ag wie weet eeten we ze straks samen op. Veel plezier in NY doe iedereen de groete van me want je heb het wel getroffen in met je woonplek.

    xx papa

  • 19 Maart 2008 - 19:50

    Annet:

    Hoi Tamar,

    Dit noem ik nog 'ns een flink aantal reacties !! Zo, nog net op tijd om je ontzettend veel plezier te wensen in New York City...helemaal te gek !! Aangezien het hier maar een graadje of 5 wordt, zal er van buiten aktiviteiten niet veel terecht komen, hooguit eieren zoeken met handschoenen aan.

    Fijne paasdagen en goeie reis.

    Heel groetjes vanuit Boskoop,
    Ronald, Annet, Caitlin en Brian

  • 21 Maart 2008 - 18:57

    Lianne:

    Heey!!
    al de zoveelste reactie van mij:P
    Maar t is wel grappig dat je in je verhaal regelmatig americaanse woorden tegen komt zoals: beat you, more successful etc..
    Whoo leuk hoor al die jurken!! waren er ook veel leuke roze jurken:D..
    een prive bios!! leuk, zullen we hier ook maar eens onder ons huis gaan wonen en ook een bios maken?? dan heb je ruimte zat!!
    Jah je hebt het zo te zien wel erg druk met reacties lezen zie ik er staan er wel 8 boven mij!!:P
    xx

  • 22 Maart 2008 - 07:58

    Daniel:

    Hoi

    Op de goede weg met je roeicarriere dus; volgende 2000 onder de 7:30 en dan naar de 7 rond toewerken zou ik zeggen.

    Groet

    ps: wat moet ik me als alphenaar voorstellen bij de cartouche???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Manlius

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2008

Only 3 days USA left!

17 Juni 2008

No more High School!

09 Juni 2008

Senior Ball

01 Juni 2008

After crew & golf: a 'dangerous' sport

28 Mei 2008

NATIONALS - the full story
Tamar

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 44716

Voorgaande reizen:

03 Januari 2011 - 26 Juli 2011

CUHK

28 Augustus 2007 - 27 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: