Being cutural - Reisverslag uit Manlius, Verenigde Staten van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu Being cutural - Reisverslag uit Manlius, Verenigde Staten van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu

Being cutural

Door: Tamar

Blijf op de hoogte en volg Tamar

10 Maart 2008 | Verenigde Staten, Manlius

Mn hele week school zit er weer op! Het was wel lang hoor :P. Hoewel we woensdag shortened periods hadden omdat we een assembly hadden voor de musical. School doet elk jaar een musical en die was dit weekend en om alvast wat te laten zien hadden we een assembly in the auditorium waar ze een paar scenes speelden en een paar liedjes zongen.
Donderdag ben ik met Agnes naar de bioscoop in Manlius geweest, Manlius Cinema. Er was een film waar haar Frans lerares het over gehad had, en het leek ons wel interessant. Manlius Cinema op zich is al interessant, misschien dat ik er al eens over geschreven heb, maar ik heb geen zin om het op te zoeken en als ik er al over verteld heb doe ik het gewoon lekker nog een keer. Als je binnen komt heb je meteen om de hoek de kassa. Daar koop je een kaartje (voor 7$, dus best goedkoop als je dat omrekend naar euro's). Dat kaartje stelt verder weinig voor, tis niet dat de film of de tijd of je plek er op staat, tis meer voor het idee dat je phisically een ticket krijgt denk ik. Ze controleren het ook niet bij de ingang van de zaal. Dat zou een ietwat overdreven zijn, aangezien je naast de kassa popcorn enzo kan kopen en twee stappen (ok, misschien vier stappen) verder ben je in de zaal. Het is een heel oude cinema, waar de stoelen aan de grond zitten zijn ze roestig en ze piepen als je gaat zitten. Het heeft wel wat, alleen het is een beetje jammer dat de zaal weinig hoogteverschil heeft, waardoor je gewoon een beetje pech hebt als er iemand voor je zit. Er zijn meer artsy films dan grootse hollywood procducties en ook vaak internationale films. De film die we donderdag gezien hebben was 'The Diving Bell and the Butterfly' en hij was in het Frans (en had natuurlijk in het origineel een andere titel maar die ben ik vergeten en ik heb geen zin om hem op te zoeken). Ik kon dus de helft van de subtitles niet zien, maar gelukkig is mijn Frans wat beter dan mijn Pashtu (vorige film die ik daar zag was The Kiterunner, die deels in Afghanistan speelt), dus ik kon het met de helft van de subtitles nog wel volgen.
Zaterdag was er een fundraiser voor crew, een ergathon (uitleg volgt). Daarvoor moesten Agnes en ik sponsors zoeken, maar daar hadden we echt geen zin in. Beetje bij mensen aanbellen en om geld vragen is niet helemaal mijn ding, maar goed. Het moest toch, maar we hadden het zo lang mogelijk uitgesteld. Met als gevolg dat we het vrijdagmiddag om 5 uur nog moesten gaan doen. En vrijdagmiddag om 5 uur....sneeuwde het! En geen leuke sneeuw, maar viezige nattige sneeuw. En een paraplu leek ons te veel gedoe, dus we zijn maar gewoon de sneeuw in gegaan. Misschien dat we er erg zielig en versneeuwd en verregend uitzagen, want we hebben $132 opgehaald. Maar ik kon mn sokken uitwringen en mn haar was ook helemaal verzopen. Achja, hadden we het maar eerder moeten doen...
We konden ook niet wachten tot later in de avond (had achteraf ook niet uitgemaakt, het werd alleen maar erger met stortregen) want we gingen vrijdagavond naar de musical op school. De musical Jekyll & Hyde dus. Het gaat over een dokter, Jekyll, die onderzoek doet naar good and evil en denkt dat in elk mens good en evil zit. Hij wil experiomenteren op een mens, maar kan niemand vinden, dus gebruikt hij zichzelf als study object. Als hij een bepaald drankje drinkt, veranderd hij van good naar evil en van Jekyll naar Hyde (zijn evil side). De musical was echt heel erg goed, het was echt heel professioneel allemaal, het decor, kostuums, licht, geluid. En de actors waren ook erg goed, hoewel Jekyll/Hyde niet echt heel goed kon zingen. De hoofdrollen waren dubbel gecast en ik heb gehoord dat de andere Jekyll/Hyde een stuk beter zong. Maar alle andere actors konden wel heel erg goed zingen. Zorgde ook wel weer voor een groter contrast met hem, maar de rest was dus wel heel erg goed. En als Hyde was Jekyll/Hyde wel heel erg goed.
Dus zaterdagochtend was de ergathon. Het idee was om 30 min te ergometeren en daar sponsors voor te zoeken als fundraiser voor crew. Het was niet echt erg spannend eigenlijk, ik heb een half uur ge-erged en dat was het dan wel weer. Het was allemaal niet heel georganiseerd, maar het was ook de eerste keer dat ze dit deden, dus misschien dat het daaraan lag.
Zondag ging hier de zomertijd weer in, Amerika doet daar een beetje een variatie op sinds een paar jaar. In de fall was het wat later en nu is het wat eerder geloof ik. Ach, alles wat ik weet is dat ik zondag een uur korter had! Sharon was het half vergeten, want we zouden naar de movies gaan, en Agnes en ik stonden klaar met onze jas aan enzo, en ze had iets van: 'Where are you going? Do you want to go early or something?' Maar het was dus al een uur later dan ze dacht dat het was. We waren nog wel op tijd voor de film, we hebben The Other Boleyn Girl gezien. Was wel leuk, het speelt in England in de tijd van Henry the XIII, dus een kostuum movie. Het verhaal was best apart en het schijnt niet al te dicht bij de waarheid te liggen, maar ik vond het een leuke film.
Deze week heb ik try outs voor spring season voor crew. Vandaag was nog een gewone training, maar vanaf morgen hebben we elke dag some sort of test. Woensdag hebben we, naar mijn mening, de meest bijzondere test, namelijk de swimming test. Het houdt in dat we naar een zwembad gaan en we in korte broek en een shirt tien minuten moeten watertrappelen (lijkt me best lang, maar goed) en dan twee baantjes zwemmen. Ik denk dat ik het wel ga halen :P. En donderdag heb ik mijn 2k, dus die ga ik nog wat beter doen dan de vorige keer, heb ik besloten :)

  • 11 Maart 2008 - 21:41

    Annet:

    Hoi Tamar,

    Je zou wel rustig kunnen zeggen dat het niveau van de musical Jekyll/Hyde het niet haalt bij High school musical (the movie). Ik weet niet of je die kent maar daarin willen een basketbal held en een wiskunde nerd(in) eigenlijk heel graag zingen maar de omgeving wil ze in hun "hokje" houden maar ze kunnen zó goed zingen dat er geen houden aan is. Errug zoet maar wel leuk. Misschien zit het verschil er wel in dat Disney deze mensen gecast heeft ??!! Caitlin heeft de films inmiddels grijs gedraaid en de muziek brult door alle boxen van huis en auto.

    Succes met zwemmen !!

    Groetjes vanuit een stormachtig Boskoop,
    Ronald, Annet, Caitlin en Brian

  • 18 Maart 2008 - 22:51

    Papa:

    Ji heb in 1 jaar amerika meer sneeuw gezien (en gevoeld) dan al je hollandse jaren. dit bericht van je heb ik even gemist, ikhad die zondag te vroeg geken denk ik, dus nu ga ik naar de volgende die ik ook bij ome Anne al even heb gelezen
    xx papa

  • 21 Maart 2008 - 18:34

    Lianne:

    heey Tamar!!
    die filmpjes van die musical zag er ook al erg profsioneel uit!! en ook bijna net zo als in americaanse films!!
    echt leuk om te zien!!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Manlius

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2008

Only 3 days USA left!

17 Juni 2008

No more High School!

09 Juni 2008

Senior Ball

01 Juni 2008

After crew & golf: a 'dangerous' sport

28 Mei 2008

NATIONALS - the full story
Tamar

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 44723

Voorgaande reizen:

03 Januari 2011 - 26 Juli 2011

CUHK

28 Augustus 2007 - 27 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: