Social Security en een tweede handtekening - Reisverslag uit Manlius, Verenigde Staten van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu Social Security en een tweede handtekening - Reisverslag uit Manlius, Verenigde Staten van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu

Social Security en een tweede handtekening

Door: Tamar

Blijf op de hoogte en volg Tamar

02 Maart 2008 | Verenigde Staten, Manlius

En inmiddels ben ik alweer een hele week naar school geweest. Een echte hele week, geen delays, snowdays, vrije dagen of niets. Oja, after school was canceled dinsdag, waardoor ik geen crew practice had. Was op zich wel eventjes een lekkere pauze voor een keertje, een dagje kan het wel lijden.
De rest van de vakantie was niet echt veel spannends, woensdag en vrijdag moesten Sharon en Doug werken dus konden we niet echt ergens heen aangezien er geen auto thuis was. Donderdag ben ik naar de Social Security office in Syracuse geweest voor de papieren die ik nodig heb om mijn licence te halen. Ik had papieren nodig die zeiden dat ik geen social security number kan krijgen, omdat ik geen social security number kan krijgen. Wat ook al blijkt uit de papieren van mn visum, maar goed, wat moet dat moet, de DMV (department of/for motor vehicles) is nogal bureaucratisch. Ik kreeg nummer B8 en het volgende uur dat we daar zaten met een helehoop andere mensen die allemaal erg naar 'mens' roken... werden er aleen maar A en C nummers omgeroepen. Net toen we besloten hadden om maar te gaan was ik eindelijk na iets meer dan een uur wachten aan de beurt en de papieren waren in een paar minuten geregeld. We zouden eigenlijk daarna naar de DMV gaan voor mijn permit, maar we zouden met sharon mee gaan boodschappen doen en ik had early practice at the Y, dus door al dat wachten ging dat niet meer lukken. Sharon was wel blij met de hulp met boodschappen doen, aangezien de koelkasten vol waren toen we weg gingen en leeg goen we terug kwamen uit DC. Behalve de groentela, vonden Kent en zn vrienden te groen en gezond denk ik.
Zondag hebben Agnes en ik gekookt, dat wilde Sharon als verjaardagscadeautje. We hebben aspergesoep gemaakt van een Duits recept en rode kool met appeltjes met gekookte aardappelen en varkens-whatever-they-are-calleds. Was wel goed gelukt. Voor de aspergesoep was dat wel verassend, aangezien we bijna voor alles een substitute gebruikt hadden. Alleen vleesboullion was gewoon hetzelfde. Er moesten witte asperges uit blik/pot in, maar die hadden ze niet. Dus hadden we groene asperges uit blik en verse dunnen witte asperges. Er moest creme fraiche in, maar dat hebben ze hier niet, dus gebruikten we souer cream. Er moest een bepaald soort kaas in maar dat hebben ze hier niet, dus deden we deels ricotta, deels iets chedderachtigs. Er moest een witte saus in, maar het recept was niet erg specific, dus namen we maar hollandaise sause. Je kon het serveren met gekookt ei, maar hoe je dat dan doet stond er niet bij, dus sneden we het in plakjes en deden het onderin de kom. Klinkt bijzonder allemaal, maar het smaakte goed!
School was maandag weer gewoon school. Dinsdag was school tot het derde uur school, daarna haalde Sharon me op om naar de DMV te gaan voor mijn permit. Met je permit mag je rijden met een volwassene met een rijbewijs erbij. Het verschil met wat ik al deed? Umm umm, tja. Bij de DMV was het een hele papierwinkel, ik moest een formulier invullen en tekenen en nog iets tekenen en ze maakten kopietjes van de Social Security brieven en mijn paspoort en visum. Toen ging ze zeuren over mijn handtekening, dat die niet goed was. Ze wilde mijn eerste naam, dan de letter van mijn tweede naam en dan mijn achternaam en graag niet in blokletters. Ok, wat zij wil.. Maar ik vond het nogal vreemd, nu is dat dus mijn legal signature, en ik had er al een... nouja, het zal wel goed zijn.
Toen moest ik een test maken, 20 theorievragen. Nou, dat was toch wel even heel erg moeilijk hoor! Ik bedoel, je moet maar net weten dat je als het donker is niet harder moet rijden of dicht op degene voor je. En als je dan denkt dat alcohol je rijden niet beinvloed, dan zit je toch ook mooi fout! En dan moet je ook nog weten dat je moet stoppen voor rood!! Nou, ik heb zoals je begrijpt even zitten ploeteren op die test, maar ik heb het gehaald! Ik had twee foutjes, eentje over een no stop sign die ik verwarde met een no standing sign. Maar je schijnt ze op de highway te zien, ik kan ook wel bedenken dat je daar geen mensen uit mag laten stappen. En dan als je van een Expressway naar een regular highway gaat, pas je je speed gradually aan of hou je je oog op de speed dail to control your speed. Met je oog op dat metertje zie je de weg niet lijkt me, dus dat leek me niet intelligent, maar dat is dus wel de bedoeling. Dus nu heb ik mijn permit, de officiele versie wordt binnenkort opgestuurd, voorlopig is het een wat zielig papiertje.
Donderdag had Agnes haar roadtest, die heeft ze gehaald, dus nu heeft ze haar rijbewijs. Nouja, een bonnetje dat tijdelijk haar rijbewijs moet voorstellen. Volgens haar stelde het afrijden echt zeer weinig voor, een rondje om het blok en dus een paar keer linksaf, een paar keer stoppen voor een stopsign een 3 point turn en inparkeren. Ze was in tien minuten weer terug. Goed te doen dus.
Gisteren had ik op school Dance Marathon, een jaarlijks event op school en een fundraiser voor Camp Good Days and Special Times, een summercamp voor kinderen die ziekte of overlijden van een naaste meegemaakt hebben of zelf ziek zijn of zijn geweest. Het is een behoorlijk groots festijn. Het idee is te dansen van 12 tot 12, maar Agnes en ik gingen rond 5 uur, dat leek ons wel mooi genoeg en dat was het ook wel. Zeker aangezien ik om half zeven op was omdat ik van zeven tot negen crew had. Maar het fundraising deel was erg goed gegaan, want we hadden 100,000 dollar! En verder was het ook leuk en gezellig, de muziek had af en toe een hoog rap gehalte, maar daar zal het misschien Amerika voor zijn. Ik ga proberen filmpjes van het FM hip hop team op mijn site te zetten, ik hoop dat het lukt. Ik zal ook een paar foto's hier op deze site zetten, want mn andere site is vol dus daar moet ik even wat op bedenken en daar heb ik nu geen zin in. Dus voor foto's, zie hiernaast (een poosje nadat dit bericht geplaatst is).
Ik had maandag weer een 2k at crew practice. En... ik zit nu onder de 8 minuten, jeeej! Mijn tijd was 7.59.4, en coach vond het helemaal goed en ik was een van de drie die die dag onder de 8 minuten kwamen. Dus ik ben wel helemaal blij! Try outs die bepalen in welke boat je in de spring komt zijn volgende week, beginnen 10 maart dus. Ik hoop dat het nog een ietsje beter kan dan en dan misschien wel A boat... wie weet!
Het heeft trouwens de hele week behoorlijk veel gesneeuwd, wel gezellig op zich alleen jammer dat het ook koud is. Maar vandaag is het wat warmer, dus het is aan het smelten nu.
Dat was het voor nu, het is weer een heel verhaal geworden! Inmiddels ben ik hier al meer dan een half jaar, de tijd gaat echt snel!!

  • 03 Maart 2008 - 14:06

    Carola:

    heey tamar!

    weer een heel leuk verhaal natuurlijk!
    jij gaat wel met sprongen vooruit met je 2K's straks trap je nog harder dan Amber en mij (te beaten tijden respectievelijk 7.58.6 en 7.58.1 geloof ik)
    maarre 't zou heel leuk zijn als je in de A boat komt,hadden die ook van die hoge 2k scores?

    ik hoor 't allemaal wel,
    voor ons zit de 1e schooldag er net weer op!

    x carola

  • 03 Maart 2008 - 20:53

    Papa:

    Hoy Tamar, Straks kom je dus terug met een rijbewijs, niet gek zeg. En je roeitijden beloven ook veel die A boat komt steeds dichter bij. Foto's leuk, dansen op de video wat eentonig?
    Verder weer een lang en knap verhaal.
    Jij heb al heel wat sneeuw gehad, hier weing van de winter gemerkt. De sneeuklokjes zijn al zijn bijna uitgebloeid.

    xx papa

  • 04 Maart 2008 - 09:20

    Anneke:

    Hoi Tamar

    Weer een heel verhaal zeg. En zomaar een hele week achter elkaar school!
    Dat was wel even wennen zeker, ha ha.
    Mag zelf ook niet klagen, werk nog een weekje en heb er dan bijna drie vrij!
    Hier is het volop lente als je de herfststormen niet mee rekent.
    Vind je het lastiger worden om in het nederlands te schrijven?
    Ik kan me voorstellen dat je ondertussen in het engels denkt en misschien zelfs wel droomt?!
    Leuk om te lezen hoe creatief jullie met de recepten om zijn gegaan. Op deze manier is het een hele uitdaging om te koken!
    Sharon boft maar met twee van die meiden in huis!!

    Tamar, groetjes, ook van oom Ed en Stefan.

  • 04 Maart 2008 - 15:12

    Annet:

    Hai Tamar,

    Hé daar ben je weer. Wij zijn ook weer terug uit het verre Limburg !! (was wel leuk overigens)

    Je portie bureaucratie heb je nu wel gehad zeker ? Zou wel heel gaaf zijn om je rijbewijs te halen. Toch handig om zo creatief te koken zoals jullie doen, dat komt straks als je op jezelf woont vast héél goed van pas.

    De groetjes vanuit een winderig en wintersebuienachtig Boskoop,

    Ronald, Annet, Caitlin en Brian

  • 21 Maart 2008 - 18:44

    Lianne:

    heey
    zo dat gaat daar wel makkelijk om je rijbewijs te halen en het is ook nog eens een automaat!!
    10 minuten??!!! whoo erg kort ik moest er toch echt wel 40 minuten overdoen!!
    Gebeuren er daar dan ook Veel ongelukken of nie??
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Manlius

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2008

Only 3 days USA left!

17 Juni 2008

No more High School!

09 Juni 2008

Senior Ball

01 Juni 2008

After crew & golf: a 'dangerous' sport

28 Mei 2008

NATIONALS - the full story
Tamar

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 44711

Voorgaande reizen:

03 Januari 2011 - 26 Juli 2011

CUHK

28 Augustus 2007 - 27 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: