Aankomst in HK - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu Aankomst in HK - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu

Aankomst in HK

Door: Tamar

Blijf op de hoogte en volg Tamar

04 Januari 2011 | Hong Kong, Hong Kong

En ik ben er! Mijn eerste verslag vanuit Hong Kong.
Het is hier ten eerste echt irritant koud. Niet: 'legging onder een broek en thermoshirt met trui aan'-koud, maar meer: 'bij gebrek aan verwarming toch best koude handen'-koud. Ik heb namelijk op mijn kamertje geen verwarming. Is hier niet zo veel nodig, want het is hier nu zo'n 10 graden en een van de koudste dagen van het jaar. Maar gelukkig is er voor zaterdag alweer 'gewoon' 20 graden voorspeld.

Om maar even bij het begin te beginnen, nu eerst mijn vlucht. Ik vloog dus heel vroeg in de ochtend, we waren zo op tijd weggegaan dat de grondstewardessen nog niet wakker waren toen we aankwamen. Richting Londen vertrokken we wat later, omdat door de kou er ijs op de vleugels zat en we moesten eerst een touristische route Schiphol doen voordat we weg konden. Voor vertrek kwam er nog een hoogwerker karretje met een grote schijnwerper en warmwater-spuit langs voor de laatste vleugelinspectie en daarna konden we de lucht in. Broodje van Brittish Airways was gelukkig beter eetbaar dan toen ik naar de US ging.
Na lang wachten in Londen vertrok ik rond half een naar HK. De vlucht was niet volgeboekt, dus ik had een raamplaats met een lege stoel ernaast en in de stoel daarnaast zat wel iemand. Maar dat beetje extra ruimte was best fijn in de bijna 12 uur dat ik in het vliegtuig zat. Vlucht was verder prima, veel leuke films, nog een beetje geslapen, eten was goed te doen.
Het landen in HK was wel een beetje gek. Het is vandaag heel mistig/laaghangende bewolking achtig. Dus het duurde heel lang voordat we door de wolken heen waren en ik de grond kon zien. Maar die grond was water. Nu is het bij water natuurlijk wel lastig te zien hoe ver je er vanaf bent, maar op een gegeven moment vond ik het toch wel echt dichtbij komen... Maar gelukkig was er kort daarna toch land onder ons. En ik wist ook wel dat het vliegveld aan zee ligt, maar toch. Volgens mij is de landingsbaan echt maar 300 meter van de zee verwijderd.
De taxirit naar CUHK was helaas niet echt een goede sightseeing tour door alle bewolking (en het feit dat ik bijna in slaap viel).

Ik woon nu in de Xuesi Hall van New Asia College van The Chinese University of Hong Kong. In kamer 411. Maar ik weet nog niet in welke volgorde je dat op een envelop moet schrijven zodat er iets in mijn postvakje komt, dus dat komt binnenkort nog. In mijn gedeelde kamer hebben mijn roommate (die ik nog niet ken, maar gelukkig heeft ze Engelse boeken!) allebei een bureau, bureaukastje, planken/kastje aan de muur, een kledingkast en een bed. Een bed met een heel dun matras en een houten plank daaronder... maar vannacht zal ik vast sowieso wel lekker slapen.
En.. echt een super mooi uitzicht op een meer, met heuvels ernaast en erachter. Klinkt wat vaag, ik maak wel een foto binnenkort. Daar was het vandaag niet echt het weer voor. Maar ik woon dus op de vierde verdieping en New Asia ligt op een heuvel (lang leve de gratis campus bus, alhoewel ik eigenlijk ook wel wil gaan lopen)
Vandaag moest ik wat dingen ophalen enzo, kreeg ik een (korte) campus tour. Na lunch met een aantal andere exchange students (uit de US, US (met HK roots), Finland, Beijing en Duitsland) ben ik weer naar mijn hostel gegaan om even te slapen, want ik viel bijna om van de slaap. Heel moe zijn en Engels spreken en eigenlijk nog meer Engels met allerlei accenten verstaan, is geen ideale combi voor mij.
De komende dagen is introductie, met een hoop informatie morgen, nog een keer een dinner en zaterdag een sightseeing tour in HK. Ik heb er zin in, maar ga nu eerst maar eens slapen.
Voor iedereen die mijn blogs van de US niet gelezen heeft: ik lees niets na en ga steeds slechter Nederlands schrijven. Dan weten jullie dat vast. Verder vind ik het altijd leuk om reacties onder het bericht te lezen!

  • 04 Januari 2011 - 14:05

    Lianne:

    Heey Tamar!

    veilig aangeland in HK! lekker dat je tijdens je vlucht niemand direct naast je had zitten!
    Toen jij net onderweg was naar HK kwam ik amber nog tegen in de Digros, en toen hoorde ik dat je je 4 uur lang moest vermaken met starbucks en shoppen..
    Als je een foto van het uitzicht maakt, maak je er dan ook een van je kamer? dan krijg ik er hier een beetje een idee ervan!
    p.s. jammer van die simkaart k hoorde dat ik die weer retour zou zien..
    S6 met je introductie dagen!
    xx Lianne..

  • 04 Januari 2011 - 15:08

    Anneke:

    Hoi Tamar
    Ik ben wel een beetje jaloers op je.... "koude handen want er is geen verwarming temperatuur". Gelukkig scheen hier de zon vanmorgen met een magere 4 graden!! Stefan komt donderdag weer thuis vanuit Curaçau, dat zal een temperatuurshock zijn (lees van 28 naar 8 graden) Ik wens je veel plezier en een leerzame en interessante tijd in Hong Kong.

  • 04 Januari 2011 - 17:04

    Tessa W:

    Hey Tamar,
    Ook ik ben uiteraard erg jaloers. Zijn de andere exchange students ook leuk? Het Duitse Engels zal je denk ik al erg bekend in de oren klinken met jouw studie.
    Ik ben erg benieuwd naar foto's en hoe het zal zijn als je echt colleges gaat volgen. Heel veel plezier en succes iig!

    PS ik begrijp volkomen dat 10 graden zonder verwarming niet lekker comfortabel is.

  • 04 Januari 2011 - 17:55

    Susanne:

    Hoi!

    Leuk om je berichtjes te lezen! Het worden vast weer van die lekker lange verslagen, dan weten we precies wat je allemaal doet ;)
    Succes met warm worden en geniet van je introdagen!

    groetjes Susanne

  • 05 Januari 2011 - 15:18

    Roos:

    Wauw Tamar en daar zit je dan, Hong kong.
    Ik ben erg benieuwd naar al je reisverslagen met hopelijk bijbehorende foto's.
    Eerst even bijslapen zo te lezen.
    Heel veel plezier daar.
    Kick some but
    xx roos

  • 06 Januari 2011 - 08:53

    Annet:

    Hai Tamar,

    Leuk weer om je op deze manier te volgen. Je bent inmiddels alweer een beetje op "gang" zeg maar! Wat ik me afvroeg ; "Hoe is het eten?" Ik neem aan dat je daar ergens een soort van restaurant/kantine hebt of zo. Kijk uit naar je volgende verslag en de foto van het uitzicht.

    Heel veel groetjes vanuit een donker en vooral druilerig Holland,
    Annet

  • 07 Januari 2011 - 16:53

    Annemarie:

    Heey Tamar!

    Blij te horen dat je veilig bent aangekomen, geniet ervan!!
    En ik ben benieuwd naar de slechte Nederlands :P
    Liefs,

    Ann

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

CUHK

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2019

Op reis! - doorverwijzing reisverslag

22 Juli 2011

Bijna terug

11 Juli 2011

Vietnam en China

01 Juli 2011

Olifanten en rijstvelden

24 Juni 2011

Back from the future
Tamar

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 44718

Voorgaande reizen:

03 Januari 2011 - 26 Juli 2011

CUHK

28 Augustus 2007 - 27 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: