Nog twee weken.... - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu Nog twee weken.... - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu

Nog twee weken....

Door: Tamar

Blijf op de hoogte en volg Tamar

20 December 2010 | Nederland, Maastricht

Over twee weken ben ik bijna in Hong Kong. Ik vertrek heel vroeg in de ochtend vanaf Schiphol, om dan eerst naar Londen te vliegen. Lekker logisch, wel verantwoorde keus voor een studenten portemonnee. Vervolgens hoop ik (als het tegen die tijd alsjeblieft niet meer zo wil sneeuwen) om half 9 's ochtends, plaatselijke tijd, aan te komen in Hong Kong.
Inmiddels is mijn visum binnen, na wat stress. Als ik op internet met de UPC afspreek dat ze om 12 uur komen moeten ze dus niet om half 12 komen... dan sta ik totaal gestrest voor de deur omdat ik mijn paspoort nog moet kopiëren. En al deze stress wat omdat the Chinese University of Hong Kong er een maand voor nodig had om te bedenken of ik mocht komen, om vervolgens mij vriendelijk te verzoeken een hele berg papieren, inclusief 8 (ja acht) pasfoto's, binnen 10 dagen op hun bureau te laten leggen. Dus dat was even een gedoe, maar gelukkig is het allemaal goedgekomen.
Ik zal daar op de campus wonen, in een kamer gedeeld met waarschijnlijk een Chinese. Niet groot, wel betaalbaar (dat is het buiten de campus namelijk niet!) en het lijkt me wel leuk, op een campus wonen. Ik weet nog niet waar of met wie, dat hoor ik als het goed is binnenkort en anders bij aankomst.
Maar nu eerst nog even mijn laatste exam (strategic marketing) leren en maken, op donderdagochtend. Geen lange vakantie dus... Wel veel tijd om te leren voor die toets, want mijn andere toets van dit blok had ik afgelopen zaterdag (staat daar echt zaterdag, een toets op zaterdag? Ja, daar staat echt zaterdag). Daarna Kerst vieren en dan even terug naar Maastricht om te in te pakken en te verhuizen. Iemand nog interesse in een bedbank of een compleet bed? Hoef ik die niet meer te verhuizen.
Tot slot, ik heb de mailinglist iets aangepast, als je geen mail wilt ontvangen dan kan je dat ergens aanklikken. Als je dit wel leest en je wilt een mail krijgen als ik iets nieuws plaats dan kan je je daar ergens aan de linkerkant voor aanmelden.
En na het slot (want dat was het bovenstaande al): Fijne feestdagen allemaal!!

  • 20 December 2010 - 20:44

    Mama:

    Hey Tamar!
    Heerlijk, dat je ons weer op deze manier op de hoogte wilt gaan houden van je wel en wee!!
    Ben benieuwd naar de eerste aflevering uit China.
    Alle goeds, meis!

    XX mama

  • 20 December 2010 - 23:08

    Lianne:

    Heey Tamar!

    Leuk dat je weer aan het schrijven bent gegaan! Dan kunnen we hier op de hoogte blijven, door je leuke verhalen!
    En het adres wil ik graag weten!;) Dan kun je nog eens een kaartje vanuit Holland verwachten!

    Alvast een goede (lange) reis!!

    xx Lianne..

  • 21 December 2010 - 10:13

    Anneke:

    Hoi Tamar
    Leuk dat je ons weer wilt laten delen in je belevenissen.
    Stefan zit nu op Curaçao maar van hem hoef ik zoiets niet te verwachten.....ben al blij met wat foto's ;-)
    Heel veel plezier en ik kijk nu al uit naar je volgende berichtje!
    Groetjes Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

CUHK

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2019

Op reis! - doorverwijzing reisverslag

22 Juli 2011

Bijna terug

11 Juli 2011

Vietnam en China

01 Juli 2011

Olifanten en rijstvelden

24 Juni 2011

Back from the future
Tamar

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 44717

Voorgaande reizen:

03 Januari 2011 - 26 Juli 2011

CUHK

28 Augustus 2007 - 27 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: