In de jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu In de jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamar Kinkel - WaarBenJij.nu

In de jungle

Door: Tamar (en Ronald)

Blijf op de hoogte en volg Tamar

06 Juni 2011 | Thailand, Bangkok

Inmiddels hebben we het strand even achter ons gelaten, en zijn we verhuisd naar de jungle. En ja, de jungle heeft tegenwoordig internet!
Dat verhuizen bleek nog een tour omdat de bus die we moesten hebben niet ging, dus stonden we daar om 7 uur 's ochtends al bij de bushalte te wachten op een bus die niet reed. Gelukkig hadden we betaald voor een net iets te dure transfer, en hadden we nu iemand die voor ons andere reispaden uitstipelde.
We zitten nu in Khao Sok national park, en verblijven in een heuze boomhut! Naast beschikbaarheid van internet heeft deze accomodatie niet zomaar boomhutten, maar boomhutten met airco, ramen, wc, warme douche, twee kingsize bedden en een boomstam in het midden van de kamer. Zeer aangenaam dus.
Na aankomst en een lekkere lunch gingen we samen met alle andere aanwezigen (twee anderen) tuben in de rivier. Lekker terwijl je in een opblaasband ligt van de prachtige omgevingen genieten terwijl de stroming alles voor je doet. Vervolgens konden we na deze zware inspanning afkoeling zoeken onder een natuurlijke douche, een erg mooie waterval. Na deze verkoeling reden we een klein stukje verder naar een viewpoint waar we de jungle ook mooi van bovenaf konden bewonderen. Daarna gingen we naar een apentempel, waar we de apen, die blijkbaar al te lang geen toeristen hadden gezien, te eten gaven. Of liever gezegd, de grootste aap pakte de gehele tros bananen en de anderen mochten de restjes opeten.

De dag daarna werden we naar een rafthouse gebracht wat zo'n twee uur reizen was met een busje, en daarna een uur met de boot. De rafthouses zijn ietsje simpeler dan de luxe boomhutten: ze hadden vier muren (die niet tot aan het dak kwamen) een dak, een deur en een op de grond liggend matrasje (met klamboe). Maar ook een fantastisch uitzicht. 's Middags gingen we met een grote groep Ijslanders die daar ook verbleven, naar een vleermuisgrot, waar we vleermuizen konden bekijken tijdens het zwemmen.
's Avonds kon helaas de nachtsafari niet helemaal doorgaan vanwege de gevallen regen en de slangen die daardoor op het pad aanwezig zouden zijn, maar we mochten nog wel even met zijn allen de tarantula bewonderen die op vijf meter van de wc vandaan zijn holletje had.
Op dag 2 in de rafthouses verliet de grote groep Ijslanders ons om plaats te maken voor een kleinere groep Ijslanders. Voordat de nieuwe groep er was hebben wij in het prachtige water de jungle, en ons bijna prive eiland kunnen bewonderen tijdens het zwemmen en kanoen. Hierbij moesten we net wat sneller terug dan we hoopten omdat we wegsmolten in de zon (ondanks factor 30 voelde het toch al verband aan). Een groot contrast met de regen die vlak daarna weer met bakken uit de hemel viel waardoor we in plaats van een viewpoint een waterval gingen beklimmen. We waren blij met onze goede waterdichte wandelschoenen, die helaas minder waterdicht zijn als je tot aan je knieen in het water staat, heel gek! Maar de gladde rotsen wisten we er goed mee te beklimmen. Het was heel erg leuk en heel erg mooi!!
De terugtocht naar de boomhut was wederom met boot 'en bus, alleen was het nu zonder regen toc hee nstuk leuker, warmer en mooier op het water! Het busje was echter iets minder comfortabel: het had nog het meest weg van een overdekte pickup, maar dan minder stevig en met open achterkant. Daarbij volgde nog een klapband van het andere busje, maar ook dat kwam allemaal weer goed. Weer terug in de boomhut gingen we de laatste activiteit van onze jungle tour doen: een ritje op een olifant. Vanaf het hoger gelegen instappunt stapten we in ons stoeltje dat op de rug van de (Aziatische) olifant. De olifant liep via een soort van waterval achtige rivier de jungle in omhoog, en omhooggaan voelt best gek op zo'n hoge rug. Na deze tocht voerden we de olifant nog wat banaantjes en deden we nog een keer het rondje waterval, viewpoint en apentempel omdat er nu weer een nieuw persoon bij was die dat nog niet had meegemaakt. Dit vonden wij niet erg om nog eens te doen, en zeker de apentempel niet omdat we nu zelf de apen bananen konden voeren omdat ze nu ietsje minder honger hadden en wat rustiger op hun eten wachtten. Hoewel ze wel keurig aangaven dat ze meer wilden door aan je broek te trekken.

En nu gaan we eten om na onze laatste nacht in de boomhut de bus te nemen naar Krabi om onze tocht in Thailand voort te zetten op wat eilandjes (Ko Lanta en Ko Phi Phi Don).

Groetjes uit de jungle!
Ronald en Tamar

• 06 Juni 2011 - 11:46

Anna Kamphorst:

Hee Tamar,

Hoe is het? Het klink echt heel erg leuk! Ik blijf trouw je berichtjes lezen hoor, maar nu ook maar een keer een reactie. Deze zomer ga ik dus ook naar HK 5 dagen en daarna door naar Indonesië, waar ik ook naar de jungle wil, dus errug leuk om dit stukje! Heel erg veel plezier nog de komende tijd en ik blijf jou (jullie) volgen!

X Anna

• 06 Juni 2011 - 11:46

Francoise:

klinkt leuk, maar eerst zien en dan geloven. waar blijven de fotos?

• 07 Juni 2011 - 07:57

Gonneke:

Lieve jullie,
    Heerlijk verhaal. Het grote genieten is begonnen! Wens jullie een berg onvergetelijke belevenissen!!

XX

• 08 Juni 2011 - 17:38

Anneke:

Wat een geweldig verhaal weer. Ik had niet verwacht dat je vanuit een boom"hut" kunt internetten. Klinkt als een luxueuze hotelkamer met een natuurlijke uitstraling (in het midden).
    Het verhaal van de slangen en de spin spreekt me iets minder aan, de apen en olifanten daarentegen....wow!
    Hier in H'woude is het behoorlijk saai in verhouding met jullie tocht door de jungle. Hooguit dat ook hier de zon schijnt en het af en toe een beetje regent en ik net een spin (lees hooiwagen) in de wc heb gevangen ;-)
    Nog een heel leuke tijd gewenst!
    Ed, Anneke en Stefan

• 09 Juni 2011 - 19:32

Marleen:

Hallo Tamar en Ronald,

Wat leuk om een stukje mee te mogen lezen over jullie reis.
    Het is wel genieten he, wat een ervaring, geweldig voor jullie!
    Nog heel veel bijzondere momenten toegewenst,
    Marleen